اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مبتلایان و فوتی های کرونا رو به افزایش است/ تداوم خطر در موج پنجم

استاندار قم با تصریح بر خطرناک بودن موج پنجم بیماری کرونا از افزایش مبتلایان و فوتی های این بیماری ابراز تأسف کرد.

مبتلایان و فوتی های کرونا رو به افزایش است/ تداوم خطر در موج پنجم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست که امروز و در حاشیه برگزاری نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در گفت و گو با خبرنگاران سخن می گفت با تسلیت ایام حُزن و عزای اهل بیت (ع) و سرور و سالار شهیدان (ع) به برگزاری نشست امروز ستاد مبارزه با کرونا در سالن کرامت استانداری توجه داد و گفت: همچنان از تمام هیئات عزاداری و مردم شریف استان انتظار داریم همانند گذشته و ضمن تعظیم شعائر و اقامه عزای حسینی، به رعایت پروتکل های بهداشتی نیز پایبند باشند.

وی با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل های بهداشتی و محدودیت های وضع شده در جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا اذعان کرد: متأسفانه همچنان شاهد خطر موج پنجم بیماری کرونا هستیم و تعداد مبتلایان و فوتی های این بیماری در استان، کشور و بلکه جهان رو به افزایش است و از این رو، دستگاه های مسؤول باید نظارت ها را تشدید کنند.
استاندار قم ادامه داد: البته در کنار نظارت ها، رعایت ها و همچنین اطلاع رسانی ها، ضروری است تا واکسیناسیون عمومی هم علیه این بیماری به سرعت توسعه یابد و از این رو از هم استانی های عزیز انتظار داریم تا بر اساس اعلام گروه های هدف از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان، به موقع به مراکز واکسیناسیون مراجعه و نسبت به واکسینه کردن خود اقدام کنند.
وی توسعه مراکز واکسیناسیون استان را به بیش از ۲۵ مرکز از جمله مصوبات امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا اعلام کرد و افزود: این مهم باید تا پایان ماه جاری یعنی محقق شود.
استاندار قم سپس به لزوم پشتیبانی و حمایت از مراکز واکسیناسیون در استان توجه داد و یادآور شد: خوشبختانه خیرین عرصه سلامت همچنان پای کار و حامی جبهه سلامت هستند که باید از آنان تقدیر کرد.
سرمست همچنین بیان داشت: امروز به دانشگاه علوم پزشکی استان تکلیف شد تا پیگیر کاهش سن واکسیناسیون در قم باشد و این موضوع را بر اساس اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری کند.
استاندار قم همچنین به اهمیت واکسیناسیون افراد و اقشار پُرخطر اشاره و اظهار کرد: اولویت واکسیناسیون اقشاری که در معرض آسیب بیشتر هستند باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان باشد.
انتهای پیام/78027

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول