اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

هدفگذاری فعالیت ۲۵ مرکز واکسیناسیون در استان تا پایان مرداد

استاندار قم تصریح کرد: هدفگذاری فعالیت ۲۵ مرکز واکسیناسیون و تزریق روزانه ۲۵ هزار دُز واکسن تا پایان مرداد ماه در دستور کار است.

هدفگذاری فعالیت ۲۵ مرکز واکسیناسیون در استان تا پایان مرداد

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا با تقدیر از ایثارگری های نظام سلامت استان و بویژه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برای تسریع در امر واکسیناسیون بیان کرد: تردیدی نیست که این عزم و همت نیاز به پشتیبانی و هماهنگی دارد.

وی با اشاره به ضرورت تشدید نظارت ها برای عبور از موج پنجم بیماری کرونا اظهار کرد: همچنان نیاز داریم تا از عادی انگاری وضعیت از سوی مردم پیشگیری کنیم.

استاندار قم سپس به اهمیت انجام شایسته عزاداری ها توأم با رعایت پروتکل ها توجه داد و خاطرنشان کرد: مسؤولیت محوری برنامه ریزی عزاداری ها با کمترین آسیب به سلامت مردم با سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه توسعه واکسیناسیون در بخش های مختلف باید در دستور کار و اولویت برنامه ریزی ها باشد از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست بر اساس وضعیت بومی و محلی استان نسبت به اخذ مجوّزهای لازم برای واکسینه کردن برخی از اقشار پُرخطر اقدام کند.

استاندار قم افزود: اعطای برخی مجوزهای واکسیناسیون از سوی وزارت بهداشت به صورت کلیشه ای و یکسان در تمام کشور صورت می گیرد، در حالی که وضعیت خاص استان قم ایجاب می کند تا در برخی موارد، زودتر از مرحله کشوری نسبت به واکسیناسیون برخی گروه ها اقدام شود.

وی اضافه کرد: البته یکی دیگر از ویژگی های واکسیناسیون در استان، استقبال حداقل ۶۰ درصد واکسینه شده ها از واکسن برکت است و از این رو لازم است تا سهمیه بیشتری از این واکسن به استان اختصاص یابد.

سرمست سپس به ضرورت گسترش مراکز واکسیناسیون در استان پرداخت و یادآور شد: خوشبختانه تعداد مراکز واکسیناسیون در استان از سه به ۱۳ مرکز رسیده و راه اندازی برخی مراکز دیگر نیز در دستور کار است، اما در عین حال نباید به این میزان بسنده کرد.

وی از دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی استان خواست فعالیت ۲۵ مرکز واکسیناسیون و تزریق روزانه ۲۵ هزار دُز واکسن را تا پایان مرداد ماه به عنوان هدفگذاری و چشم انداز خود قرار دهند. استاندار قم با اشاره به ضرورت هم افزایی و همیاری برای استفاده حداکثری از ظرفیت های استان در توسعه واکسیناسیون عمومی گفت: شهرداری و اصناف و همچنین همه دستگاه ها و نهادهای استان نیز باید در این زمینه پای کار باشند.

وی ادامه داد: ظرفیت های مردمی و خیّرین نیز در این زمینه آماده هر نوع خدمت رسانی هستند. استاندار قم درباره افزایش جامعه هدف واکسیناسیون در استان هم گفت: پیش از این کاهش ۱۰ ساله سن واکسیناسیون در استان پیگیری شده است، ضمن آن که لازم است تا پایان ماه جاری، مجوّز واکسیناسیون افراد ۳۵ ساله هم در استان گرفته شود.

وی با اشاره به ضرورت اولویت واکسیناسیون برای برخی اقشار پُرخطر بیان داشت: برخی گروه های شغلی در طول هر روز با صدها نفر در ارتباطند و عملا امکان رعایت فاصله اجتماعی برای آنان وجود ندارد، از این رو لازم است تا این گروه ها در اولویت دریافت واکسن قرار داشته باشند.

استاندار قم با تشکر از حمایت های مراجع عظام تقلید از ستاد مبارزه با کرونای استان و ابراز خرسندی از وجود روحیه مواسات و کمک های مؤمنانه و خیرین در استان یادآور شد: لازم است تا شهرداری قم برای تجهیز حداقل یک مرکز واکسیناسیون در هر منطقه شهری اقدام کند، ضمن آن که انتظار است تا حال و هوای شهری هم متناسب با ایام حُزن و اندوه اهل بیت (ع) باشد.

وی با بیان اینکه کمبود اکسیژن در برخی استان های کشور مشکل ساز شده است تصریح کرد: فعالیت واحدهایی که در استان اقدام به تولید اکسیژن می کنند نباید متوقف باشد.

استاندار قم همچنین شرکت توزیع نیروی برق استان را مکلّف کرد تا خاموشی ها را در استان به حداقل برساند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول