اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نقره داغ شدن ۱۰۲ مشاور املاک متخلف در استان قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در مجموعه این گشت های مشترک از مشاورین املاک در استان قزوین مبلغ ۱۳ میلیارد و هفتصد و ده میلیون و ۵۰ هزار ارزش ریالی جرایم انجام شده که مبلغ ۷ میلیارد و ۸۰۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ارزش ریال از این جرایم وصول شده است و در مجموع ۱۰۲ واحد متخلف پلمب و اخطار دریافت کردند.

نقره داغ شدن ۱۰۲ مشاور املاک متخلف در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید علی هاشمی پیرامون گشت مشترک بازدید از مشاورین املاک در سطح استان اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی جهت ساماندهی مشاورین املاک و کنترل بازار خارج از شبکه اقدام به بازدید و سرکشی روزانه دارند و در راستای آرامش بازار مسکن و نظارت بر بازار سیاه مسکن و قیمت گذاری کاذب در این حوزه، بازدید از مشاورین املاک استان قزوین ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با همکاری گشت مشترک در بازدیدهای روزانه در شهر قزوین، ۷۵ فقره گشت از ۲۲۵ واحد بازدید به عمل آمده که منجر به تشکیل ۳۶۱ پرونده برای مشاورین متخلف و تعداد ۳۶۴ فقره تخلف صنفی ثبت شده است و ۸۹ واحد پلمب و اخطار به پلمب دریافت کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: در تاکستان، آبیک، بویین زهرا، البرز و آوج اقدام به بازدید گشت مشترک شده که در مجموع ۶۲ گشت انجام شده و منجر به بازدید از ۵۰۳ واحد شده است. در این راستا ۱۴۰ پرونده تعزیراتی برای متخلفان تشکیل و ۱۶۹ تخلف صنفی ثبت و همچنین ۱۳ واحد در مجموع در این شهرستان ها پلمب شد.

این مسوول ادامه داد: در مجموعه این گشت های مشترک از مشاورین املاک در استان قزوین مبلغ ۱۳ میلیارد و هفتصد و ده میلیون و ۵۰ هزار ارزش ریالی جرایم انجام شده که مبلغ ۷ میلیارد و ۸۰۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ارزش ریال از این جرایم وصول شده است و در مجموع ۱۰۲ واحد متخلف پلمب و اخطار دریافت کردند.

هاشمی بیان کرد: در شهر قزوین تعداد هزار ۷۷۱ واحد مشاور املاک دارای مجوز فعالیت می باشند و ۷۵ واحد صنفی دیگر در حال اخذ مجوز و اخذ مراحل قانونی خود برای دریافت مجوز هستند و مشاور املاکی در شهرهای قزوین و تاکستان بدون مجوز فعالیت نداریم.

وی در ادامه گفت: به تمامی مشاورین املاک اعلام کرده ایم باید تمامی قوانین صنفی مشاورین املاک را رعایت کرده و از ایجاد بازار سیاه و قیمت های کاذب خودداری کنند و در غیر این صورت بدون هیچ اغماضی آن واحد متخلف پلمب خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول