اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ارائه خدمات رایگان پزشکی به بیش از ۲ هزار نفر در مناطق محروم قزوین

معاون اجتماعی سپاه صاحب الامر( عج) استان قزوین گفت: امسال ۲ هزار و ۸۵۵ نفر از خدمات بهداشت و درمانی شامل ویزیت و داروی رایگان و در محلات کم‌ برخوردار ۴۷۶ نفر از مشاوره های خانواده بهره مند شده اند.

ارائه خدمات رایگان پزشکی به بیش از ۲ هزار نفر در مناطق محروم قزوین

سرهنگ مهدی نجاتی آتانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری ۳۰۲ کارگاه و نشست در خصوص فرزند آوری و ازدواج آسان طی امسال در سراسر استان اظهار کرد: این نشست ها با هدف تبیین موضوعات فرزندآوری و ازدواج آسان از نظر فرهنگی، آموزشی و کارکرد گفتمانی و بازکردن گره های ذهنی در این زمینه ها برگزار شده است.

وی از معرفی ۱۴۸ نفر از معتادین به کمپ های ترک اعتیاد و درمان رایگان آنها خبر داد و افزود: افرادی که ۶ ماه از بهبودی و پاک بودن آنها بگذرد برای اشتغال، به کارگاه و کارخانجات معرفی می شوند.

معاون اجتماعی سپاه صاحب ( عج) استان قزوین الامر ادامه داد: طی امسال ۱۷۰‌ سری کمک جهیزیه به مبلغ میانگین ۳۰۰ میلیون ریال به خانواده های نیازمند اهدا شده و برای معلولین ۱۰ دستگاه ویلچر خریداری و تحویل آنان داده شده است.

نجاتی آتانی اضافه کرد: با راه اندازی ۱۰ کارگاه خیاطی، برای ۹۲ زن بد سرپرست خانوار و زن بی سرپرست خانوار اشتغالزایی شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت در شهرستانها و استان، هشت نمایشگاه سبک زندگی با موضوعات ازدواج، فرزند آوری، طلاق و پیشگیری از اعتیاد برپا شده است.

این مسئول بیان کرد: امسال ۲ هزار و ۸۵۵ نفر از خدمات بهداشت و درمانی شامل ویزیت و داروی رایگان و در محلات کم‌ برخوردار ۴۷۶ نفر از مشاوره های خانواده بهره مند شده اند.

فعالیت ۶ گروه جهادی در ۲۰ مدرسه دخترانه محلات کم برخوردار

معاون اجتماعی سپاه صاحب (عج) استان قزوین الامر(عج) ادامه داد: در ۲۰ مدرسه دخترانه دوره دوم متوسطه محلات کم برخوردار استان ۶ گروه جهادی شامل پزشک، مشاور روان شناسی، مشاور مذهبی، متخصصین اصلاح ساختار بدنی و گروه خیاطی خدمات رایگان به دانش آموزان ارائه می دهند.

نجاتی آتانی با اشاره به اجرای پنج تئاتر طنز خیابانی با موضوع اعتیاد در استان تصریح کرد: با مشارکت بانوان دوره دیده در زمینه حجاب و عفاف، طرح ترویج عفاف و حجاب در قالب گروه های مختلف با نام‌ سفیران مهر در استان قزوین در حال اجرا است و با بانوانی که در حوزه حجاب، بدپوشش هستند در خصوص رعایت حجاب و نقش آن در امنیت گفتگو می کنند که این طرح هفته ای یک بار و با اهدای گل و شیرینی و گفت و گوی صمیمانه اجرا می شود.

وی با اشاره به راه اندازی ۳ مرکز مشاوره خانواده دین پایه با هدف ارائه خدمات مشاوره رایگان به نیازمندان و با تخفیف و قیمت ارزان به سایر عموم در استان قزوین، از راه اندازی دو مرکز مشاوره خانواده دین پایه تا پایان سال خبر داد و گفت: اساتید و کارشناسان این مرکز با نگاه و مبنای مباحث دینی، مشاوره های لازم در زمینه های مختلف را به مردم ارائه می دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول