اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اطفای حریق گسترده انبار یک دامداری بزرگ در آبیک/ تلاش 16 ساعته آتش نشانان نتیجه داد

فرماندار شهرستان آبیک از اطفای حریق در انبار یک دامداری بزرگ در این شهرستان پس از تلاش 16 ساعته آتش نشانان شهرهای استان قزوین و استان البرز خبر داد.

اطفای حریق گسترده انبار یک دامداری بزرگ در آبیک/ تلاش 16 ساعته آتش نشانان نتیجه داد

حامد فتوحی در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبیک با اشاره به حریق انبار یک واحد دامداری در روز گذشته اظهار کرد: انبار این واحد دامداری که حاوی کاه، یونجه و کلش بوده ظهر دیروز سه شنبه هشتم شهریور دچار حریق می شود که در ابتدا آتش سوزی کم بوده و انتظار می رفت با چند دستگاه خودروی آتش نشانی مهار شود اما به دلیل اینکه کاه و کلش و یونجه به محض آتش گرفتن به جاهای دیگری سرایت می کند حریق در مدت زمان کوتاه مهار نشد. 

وی افزود: ساعت 18:30 عصر دیروز طی تماسی اعلام کردند که هنوز آتش مهار نشده که سریعا در محل دامداری حضور یافتم و با مدیریت میدانی، نسبت به پای کار آوردن  تمام تجهیزات شهرستان اقدام شد. 

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به بزرگ و مهم بودن دامداری دچار حریق شده ادامه داد: این دامداری از واحدهای مهم شهرستان آبیک محسوب می شود که تامین کننده بخشی از شیر استان قزوین و کشور هم محسوب می شود. 

فتوحی اضافه کرد: پس از حضور در محل حادثه چهار دستگاه لودر و هفت دستگاه کامیون در محل حاضر شدند و نسبت به خروج بخشی از مواد سوخته شده و دور کردن آنها از دام های شیری که حساسیت های خاص خودشان را دارند، اقدام شد.

وی خاطر نشان کرد: تا ساعت 3 بامداد که در محل حریق حاضر بودم، حریق کنترل و مهار شد اما آتش نشانان تا ساعت 6 صبح نسبت به اطفای حریق و جابه جایی بخشی از یونجه ها و...  از منطقه حساس اقدام کردند؛ دودی هم که در حال حاضر در شهر آبیک مشاهده می شود   تا ظهر ادامه و به پایان می رسد.

این مسئول اذعان کرد: به دلیل گسترده بودن حریق آتش نشانان قزوین، شهر صنعتی البرز، شهرک های صنعتی کاسپین یک و دو و حتی نیروهای امدادی و آتش نشانی شهرهای نظرآباد و ساوجبلاغ استان البرز در محل حریق حاضر بودند. 

فرماندار شهرستان آبیک با اطفای انبار دامداری پس از تلاش 16 آتش نشانان حاضر در محل حریق افزود: میزان خسارت وارده و علت وقوع حریق در این دامداری توسط کارشناسان بیمه و آتش نشانی در دست بررسی قرار دارد. 

فتوحی با اشاره به عدم رعایت مسائل ایمنی در برخی از دامداری ها و واحدهای صنعتی، هزینه کردن برای این مهم بر اساس ضوابط استاندارد را ضروری دانست ادامه داد: در جلسه مدیریت بحران دستگاه هایی را مکلف به بررسی وضعیت ایمنی واحدهای دامداری خواهم کرد تا اخطارهای لازم انجام و اقدامات مناسب صورت گیرد و ساماندهی شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول