اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

وقوع ۱۴۴ فقره آتش سوزی در ۵ ماهه نیمه دوم سال جاری در خوی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوی گفت: از ابتدای مهر تا پایان بهمن ماه سال جاری، تعداد ۱۴۴ فقره آتش سوزی در خوی اتفاق افتاده که ۴۲ مورد آن، اطفای حریق منازل و ۱۷مورد، آتش سوزی در واحدهای تجاری بوده است.

وقوع ۱۴۴ فقره آتش سوزی در ۵ ماهه نیمه دوم سال جاری در خوی

سجاد حسینلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در طول ۵ ماهه نیمه دوم سال جاری،چهار مورد آتش سوزی در مرغداری و دامداری، سه مورد در اماکن عمومی و دولتی، ۳۸ مورد در وسایط نقلیه و شش مورد هم آتش سوزی در ضایعات و تابلوهای برق را شاهد بودیم.
 
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوی در ادامه به تشریح ۱۰۲ مورد عملیات امداد و نجات این سازمان در سه ماهه سوم سال جاری پرداخت و تصریح کرد: از این عملیات ها، ۲۰ مورد در حوزه تصادف وسایط نقلیه، ۲۰ مورد نجات جانوران وحشی خانگی، ۲۰ مورد محبوس شدن در آسانسور و اماکن و ۱۶ مورد گیر کردن انگشتر و اشیاء حلقوی بوده است.
 
وی با اشاره به دو مورد ریزش سقف آوار، پنج مورد سقوط اجسام و درختان و دو مورد رفع خطر شبکه برق، تصریح کرد: در این سه ماه، یک مورد سقوط در چاه و دو مورد حادثه سیل ، دو مورد حادثه دستگاه های صنعتی، دومورد آبگرفتگی معابر رخ داده و در ۹ مورد هم همکاری های لازم با ادارات و نهادهای دولتی انجام گرفته است.
 
حسینلو آموزش و پیشگیری را از واحدهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوی عنوان کرد و گفت: از اهم عملکرد این واحد در ماهه نیمه دوم سال جاری میتوان به برگزاری دوره تخصصی کار در ارتفاع و فضای معلق و اجرای مانور کار در ارتفاع برای اولین بار در خوی، اعزام پرسنل سازمان به استان قزوین جهت گذراندن دوره آموزش های تخصصی CBRN، برگزاری دوره تخصصی آموزش شنا و غواصی و نجات غریق برای پرسنل سازمان، برگزاری مانور در نیروگاه و پست فشار قوی خوی، شرکت در مانور سراسری زلزله و همکاری با ارگان های ذیربط، برگزاری دوره های آموزش تخصصی برای آتش نشانان شهرهای شمال استان در خوی و برگزاری دوره آموزشی برای آتش نشانان داوطلب اشاره کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی خوی در خصوص آمار و عملکرد واحد پیشگیری و ایمنی ساختمان و بررسی نقشه های ساختمانی در مرحله صدور پروانه احداث بیان کرد: در ۵ ماهه نیمه دوم سال جاری، قریب به ۱۲۶ پرونده در قالب طرح ایمنی در این سازمان تشکیل شده است و ۳۴ مورد گواهی ایمنی، ۲۱ مورد گواهی حادثه و علت یابی صادر گردیده و ۱۵ مورد کلاس های آموزش عمومی و هشت مورد هم مانورهای عملیاتی مختلف برگزار شده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول