اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«قزوین» جزو ۵ استان برتر در مقابله با تغییر کاربری‌ها/ شناسایی حدود ۷۰ ساختمان ناایمن

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: استان قزوین در مقابله با پدیده تغییر کاربری‌ها جزو ۵ استان برتر کشور بوده و پایلوت طرح پنجره واحد زمین محسوب می‌شود.

«قزوین» جزو ۵ استان برتر در مقابله با تغییر کاربری‌ها/ شناسایی حدود ۷۰ ساختمان ناایمن

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی در نشست خبری با خبرنگاران استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام اظهار کرد: شهید مظلوم بهشتی با نهادن سنگ بنای قوه قضائیه بعد از انقلاب، تحولات بسیاری در این زمینه ایجاد کرد و ایده و طرز فکر این شهید مظلوم در جامعه جاری و ساری شد.

وی افزود: دستگاه قضایی استان قزوین با توجه به وضعیت نیروی انسانی، زیرساختی و منابع اعتباری شبانه‌روز و بیش از ظرفیت و توان در خدمت مردم بوده و به مردم خدمات ارائه می‌دهد. 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر تعیین تکلیف ۳۰۰ هکتار از اراضی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به کجا رسید و چه تدبیری در دستور کار مسئولان قضایی استان قرار دارد، توضیح داد: از گذشته قرار بود پروژه‌ای در ۱۰۰ هکتار اجرا شود که بخشی از زمین برای پروژه واگذار شده که در دستور کار سازمان بازرسی و دادگستری استان قزوین قرار گرفته و قطعا اگر تخلف صورت گرفته باشد پیگیری و برخورد می‌شود که مستلزم فعل و انفعالات دستگاههای اجرایی است و باید تجزیه و تحلیل شود و سپس پیگیری لازم صورت گیرد. 

قاسمی در پاسخ به پرسش دیگری از خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا با توجه به فعالیت آرایشگاه‌های زنانه در فضای مجازی بدون ضابطه و اشاعه فساد و فحشا برخورد لازم صورت نگرفته و اقدامی انجام شده، اذعان کرد: برنامه‌هایی را برای برخورد با آرایشگاه‌های زنانه در دستور کار قرار داده‌ایم و به خودشان اعلام عمومی می‌کنیم تا اعمال مجرمانه را کنار بگذارند و اتمام حجت هم با آنان می‌شود در صورت عدم تمکین، برخورد قاطع با آنان انجام می‌شود و نتیجه برخورد را در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

وی مرجع مجوز تبلیغات را کمیته‌ای در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیمانکاران قرارداد منعقد کرده با شهرداری دانست و افزود: بیش از ۲۰ پرونده برای آرایشگاه‌های متخلف تشکیل شده و بخشی از پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده گرچه عمده مشکل را باید نظارت متولیان دانست و حتی اتحادیه‌ و اتاق اصناف هم نظارت‌های خاص ندارند که لازم است نظارت‌های جدی صورت گیرد.

اجرای طرح پنجره واحد زمین در قزوین به عنوان پایلوت

این مقام قضایی استان قزوین را جزو پنج استان کشور در مقابله با تغییر کاربری‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: اقدامات زیرساختی انجام شده و شبکه‌ای به نام پنجره واحد زمین که تغییر کاربری را به صورت مکانیزه و ماهواره‌ای کنترل می‌کند ایجاد شده که استان قزوین پایلوت است و خلا نیروی انسانی و امکانات را شاید جبران کند که از این ظرفیت بیشتر باید استفاده کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: برخی اوقات مسئولان محلی اعم از دهیاران و شوراها پای دلال ها و واسطه‌ها را باز کرده و اراضی کشاورزی را قطعه بندی و خرد کرده‌اند.

قاسمی با اشاره به خلا قانونی در خصوص مبارزه با سگ گردانی تصریح کرد: درصدد هستیم در قالب ظرفیتهایی که منع قانونی نداشته باشد در شورای تامین مصوباتی به تصویب برسانیم تا با این پدیده زشت و زننده که برگرفته از فرهنگ منحط غرب است، برخورد کنیم.

وی افزود: در خصوص افزایش اجاره بهای مسکن اگر شکایتی به دادستانی ارسال شود و به مردم خسارتی وارد شده باشد می‌توانند به مراجع قضایی مراجعه کنند و در صورت وجود تخلف واحد صنفی، سازمان تعزیرات حکومتی هم می‌تواند پیگیری و برخورد کند.

این مقام قضایی با اشاره به شناسایی حدود ۷۰ ساختمان ناایمن در استان قزوین تصریح کرد: مجدانه پیگیر هستیم قبل از اخذ پایان کار، ساختمان به بهره‌برداری نرسد این در حالی است که از سوی شهرداری‌ها  تخلف فروشی انجام و نظارت کم رنگ بر ساخت و سازها وجود دارد که نیاز است مسئولان راه و شهرسازی،  سازمان نظام مهندسی، معاونت عمرانی استانداری قزوین و مهندسان ناظر بر ساخت و سازها و شهرداری‌ها بر ساخت و سازها نظارت جدی و مناسب داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول