اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

از تمامی ظرفیت ها برای ضربه زدن به بنیان مالی قاچاقچیان استفاده شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در خصوص پرونده های متشکله درباره قاچاقچیان که ابتدا در مراجع انتظامی و سپس به مراجع قضایی ارجاع می شود، باید در همان مراحل ابتدایی در اخذ تامین های کیفری، شناسایی و توقیف اموال ناشی از قاچاق دقت شود.

از تمامی ظرفیت ها برای ضربه زدن به بنیان مالی قاچاقچیان استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی در اولین نشست کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: طی سال گذشته نشست های این کمیته با مشارکت تمامی دستگاه های عضو برگزار و مصوبات خوبی به تصویب رسیده و ضروری است در سال جدید مصوبات اجرا نشده به جد و با انگیزه مضاعف پیگیری شود.

وی افزود: در گذشته برای دستگاه هایی که در این حوزه فعال هستند، به فراخور وظایف ذاتی، تکالیفی تعیین شده و باید از این ظرفیت برای اقدامات آینده بهره برد.

این مقام قضایی در ادامه بیان کرد: مواردی که در دستور کار این کمیته قرار دارند، باید به صورت مستمر رصد شده، تا دچار مرور زمان نشود و همگان باید تلاش کنند که موانع پیش رو رفع شود.

دادستان مرکز استان تصریح کرد: در خصوص پرونده های متشکله درباره قاچاقچیان که ابتدا در مراجع انتظامی و سپس به مراجع قضایی ارجاع می شود، باید در همان مراحل ابتدایی در اخذ تامین های کیفری، شناسایی و توقیف اموال ناشی از قاچاق دقت شو، تا در مراحل بعدی دادرسی دچار مشکل نشویم.

قاسمی تاکید کرد: متاسفانه قاچاقچیان و سوداگران مرگ جهت دستیابی به مطامع دنیوی دست به هر کاری می زنند و به همین خاطر باید اقدامات مقابله‌ای متناسب و به موقع صورت گیرد و از تمامی ظرفیت ها برای ضربه زدن به بنیان مالی قاچاقچیان استفاده کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه گلوگاه های حوزه قاچاق باید شناسایی شود، یادآور شد: در این راستا آحاد جامعه می توانند اطلاعات و اخبار خود را در اختیار مراجع مسئول قرار دهند، تا جامعه از این ناهنجاری و عناصر نامطلوب پاک شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان با مدیریت دادستان مرکز استان در ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از ضروریات بوده و باید از ظرفیت ها به خوبی برای شناسایی و توقیف اموال قاچاقچیان و ضربه به بنیان مالی آنها بهره برداری کرد و دستگاه های عضو کمیته ماموریت دارند تا با رصد مناطق آلوده، فضا را برای آنان ناامن کرده و از اقدامات مخرب آنها جلوگیری کنند و قطعا یکی از مطالبات دادستانی در سال جاری ارائه گزارشات مستمر در این خصوص خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول