اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اجرای برنامه‌های سلامت‌محور با حضور مشاوران سلامت در سازمان‌ها

مسؤول دبیرخانهٔ شورای سیاست‌گذاری سلامت مرکز بهداشت شهرستان قزوین گفت: در حال حاضر 30 مشاور سلامت در سازمان‌ها فعال هستند و با کمک آنان برنامه‌های زیادی مانند نشست‌های آموزش سلامت، مراقبت از سلامت کارکنان، اجرای پاس ورزش و روزهای بدون خودرو اجرا می‌شود.

اجرای برنامه‌های سلامت‌محور با حضور مشاوران سلامت در سازمان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، حمید گلناری، مسؤول دبیرخانهٔ شورای سیاست‌گذاری سلامت مرکز بهداشت شهرستان قزوین در دومین نشست شورای مشاوران و پیام‌گزاران سلامت ادارات شهرستان قزوین گفت: ایجاد حساسیت در سازمان‌ها نسبت به حفظ سلامت کارکنان، سلامت محیط‌زیست پیرامون و سلامت مصرف‌کنندگان خدمات و محصولات این سازمان‌ها، پاسخگویی اجتماعی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

وی با بیان این‌که ایجاد شبکهٔ مشاوران سازمانی سلامت، روشی برای جلب حمایت و عملیاتی کردن عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت است، اظهار کرد: تشکیل شورای پیام‌گزاران سازمان‌ها به‌عنوان یکی از روش‌های نهادینه‌سازی همکاری بین‌بخشی سعی دارد با تشکیل شبکهٔ سازمانی مشاوران سلامت از طریق انتخاب کارشناسان خبرهٔ سازمانی، اهداف خود را عملی سازد.

فعال بودن 30 مشاور سلامت در سازمان‌ها

مسؤول دبیرخانهٔ شورای سیاست‌گذاری سلامت مرکز بهداشت شهرستان قزوین بیان کرد: در حال حاضر 30 مشاور سلامت در سازمان‌ها فعال هستند و با کمک آنان برنامه‌های زیادی در سال گذشته در سازمان‌ها اجرا شده است و در سال جاری نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرا شده و در حال اجرا، گفت: برخی از این برنامه‌ها از قبیل برگزاری نشست‌های آموزش سلامت، مراقبت از سلامت کارکنان، توزیع پیام‌های بهداشتی، اجرای پاس ورزش، روزهای بدون خودرو، پیاده‌روی و کوهنوردی کارکنان و سایر برنامه‌های نشاط‌ آور بوده‌اند.

این مسؤول در ادامه تصریح کرد: ظرفیت استفاده از توانایی و همکاری‌های مشاوران سلامت سازمان‌ها در افزایش سطح سلامت کارکنان و برنامه‌ها و سیاست‌های آن‌ها بسیار مؤثر بوده و در سال 97 با برگزاری ۷ نشست، دستاوردهای خوبی حاصل شده است.

گلناری در پایان اضافه کرد: در سال 97 با همکاری و هماهنگی‌های انجام شده با مشاوران سلامت سازمان‌ها، نشست‌های هماهنگی و دیدار با مسؤولین سازمان‌های مؤثر در سلامت با مدیریت مرکز بهداشت و رؤسای اداراتی هم‌چون بهزیستی، دامپزشکی، نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، دادگستری، آموزش‌وپرورش و شورای شهر برگزار شد که این موضوع نیز یکی از دستاوردهای بزرگ هماهنگی‌های برون‌بخشی برای ارتقای شاخص‌های نظام سلامت بوده است.

لزوم مداخلهٔ سازمان‌ها جهت افزایش سطح سلامت

مسلم میرزابابایی، معاون مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت تغذیهٔ کودکان مادران شاغل در ادارات، به تشریح برنامه‌های هفتهٔ شیرمادر پرداخت و گفت: بر اساس مصوبات قبلی مقرر شده بود مشاوران سلامت دستگاه‌ها، شورای ارتقای سلامت کارکنان دستگاه خود را با حضور مدیران تشکیل و برای سلامت کارکنان و پروژه‌های خود برنامه‌ریزی کنند که این موضوع پیگیری شده است.

در این نشست، نوروزعلی عزیزخانی، معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص سیمای سلامت در شهرستان قزوین سخن گفت و ضمن بررسی ابعاد مختلف سلامت و شاخص‌های آن در مقایسه با کشورهای دنیا و خاورمیانه، خواستار مداخلهٔ سازمان‌ها جهت افزایش سطح سلامت در جامعه شد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول