اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مهارت افزایی مشاغل نوظهور در دانشگاه پیام نور

معاون دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور گفت: در تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای برگزاری دوره‌های مهارت افزایی و کارآفرینی مشاغل نوظهور طراحی شده تا دانشجویان همراه با دریافت گواهی‌های معتبر و وام‌های اشتغالزایی ، وارد بازار کار شوند.

مهارت افزایی مشاغل نوظهور در دانشگاه پیام نور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی محمدی، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور در نشست خبری سومین جشنواره دستاوردها و توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور (رویش، حرکت و نشریات)  با بیان اینکه بر اساس شواهد و قرائن و مستنداتی که وزارت علوم  بر آنها صحه گذاشته است اظهار داشت: قبولی در کارشناسی ارشد یکی از این مبناها هست و  سازمان سنجش سال گذشته اعلام کرد که سی درصد ورودی تحصیلات تکمیلی دانشگاه‍‌های مادر از پیام نور و دانشگاه فرهنگیان هم اعلام کرد که هفتاد درصد ورودی شان از پیام نور بوده است که نشان دهنده کارآمدی این دانشگاه است.

وی اظهار  داشت: در بیشتر شهرها یک دانشگاه پیام نور تأسیس شده است و این امکان فراهم شده که دانشجویان در کنار خانواده خود تحصیل کنند و همین موضوع آمار آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده است.

محمدی با اشاره به اینکه گسترش عدالت آموزشی دانشگاه پیام نور در همه جا، برای همه و در همه وقت باعث شده در مناطق محروم حتی بدون داشتن صرفه اقتصادی برای دانشگاه، مراکز دانشگاهی با شهریه بسیار پایین فعالیت کنند و بواسطه استقلال در حین تحصیل در بازار کار هم موفق باشند گفت: کوچک سازی باعث می‌شود دانشگاه پیام نور استقلال خوبی بدست آورد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه اولویت اول دانشگاه، کارآفرینی، کسب و کار و مهارت آموزی است که در حین تحصیل مهارت‌های لازم شغل آینده را کسب کنند خاطرنشان کرد: یکی از چالش های مهم نظام بحث شغل و اشتغال جوانان است و با توجه به جنس دانشجویان، دانشگاه پیام نور میتواند پیشران این مسئله باشد و در این راستا می توانیم محصولات و دستاوردهای جشنواره های حرکت، رویش و نشریات را پیوست فعالیت های کارآفرینی و اشتغالزایی کنیم که شناسایی، بستر سازی، هم افزایی و ساماندهی این فعالیتها می تواند از مهمترین وظایف ما باشد.

وی ادامه داد: همچنین در این رابطه رایزنی هایی با سازمان فنی و حرفه ای داشته‌ایم و مشاغل نو ظهوری را برای اجرای در دوره‌های مهارت افزایی و کارآفرینی طراحی و سرفصل بندی نموده‌ایم که دانشجویان بتوانند همراه با دریافت گواهی‌های معتبر از این دوره ها، وام های اشتغالزایی دریافت کنند و وارد بازار کار و حرفه تخصصی خود شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور گفت: جشنواره دستاوردها و توانمندی های دانشجویان پیام نور سراسر کشور با عنوان رویش، حرکت و نشریات است که برای اولین بار بصورت تجمیعی با محوریت استان اصفهان برگزار می شود.

محمدی با بیان اینکه تعداد آثار رسیده به این جشنواره بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ اثر است گفت: در محور رویش  ۲ هزار و ۱۶۹ اثر با ۱۰۲ اثر برگزیده و در محور حرکت ۵۶۲ اثر با ۳۶ آثار برگزیده و در بخش نشریات با ۸۴۳ آثار با ۱۴۳ آثار برگزیده معرفی شده اند.

رضا مختاری، رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان ابراز داشت: کار فرهنگی، پیش از آن که به بودجه نیاز داشته باشد، نیازمند انگیزه، پشتکار و روحیه جهادی است و با توجه به نزدیک بودن ایام برگزاری سه گانه جشنواره بزرگ (رویش، حرکت و نشریات) کشوری به میزبانی استان اصفهان بیان داشت: امیدواریم با خلاقیت و ایجاد تحول در تشکل‌ها و فعالیت‌ها، احیای دوباره هویت اجتماعی فرهنگی دانشگاه را در راه نیل به تمدن اسلامی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد آثار جشنواره متعلق به دانشجویان استان اصفهان است افزود: این جشنواره در روزهای ۲۸، ۲۸ و سی ام بهمن در اصفهان برگزار می شود.

مختاری تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان و امید  تأکید ویژه‌ای دارند، این گونه جشنواره‌ها و نشست‌ها زمینه تعالی و پیشرفت هر چه بیشتر دانشجویان و دانشگاهیان را فراهم می‌کند و فرصت مغتنمی برای ایجاد هویت بخشی به دانشجویان و حس تعلّق خاطر به دانشگاه و تقویت فرهنگی آنان می باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: ۱۸۱ نفر برگزیدگان این جشنواره در تور فناورانه شرکت می کنند.

 مختاری تقدیم ۸ شهید مدافع حرم از دانشگاه پیام نور اصفهان را از افتخارات این دانشگاه دانست.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول