اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بندرامیرآباد کالای متروکه ندارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه بنادر نقشی در ماندن کالاها ندارند، گفت: ما متولی تخلیه و بارگیری هستیم و تعیین تکلیف کالاها با دیگر نهادها است.

بندرامیرآباد کالای متروکه ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، موسی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۶ تفاهم‌نامه با ۳ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان امضا شد که منجر به قراداد می‌شود و باید پروتکل‌های برنامه‌ ریزی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ قرارداد خارجی در احداث محوطه ترمینال کانتینری و احداث پایانه لجستیک غلات در دستور کار قرار دارد، افزود: احداث مخازن با کاله، احداث مخازن روغن خوراکی و دو قرارداد کارخانه تصفیه روغن و تولید نشاسته و آرد گندم جز قراردادهای داخلی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد بیان کرد: در ۳۰ ماهه دولت مردمی رئیسی ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری بود که تحقق پروژه‌ها از نظر کسب درآمد و توسعه  اقتصاد برای منطقه حائز اهمیت است.

موسی‌پور با اعلام اینکه در بخش عمرانی ۵۰ پروژه همزمان در حال انجام است، اضافه کرد: ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشتیم که ۹۳ درصد جذب شد و اغلب پروژه‌ها به جمع بندی رسید.

* ظرفیت تخلیه و بارگیری بندرامیرآباد به ۸ میلیون تن در سال رسید

وی با اشاره به اینکه رتبه نخست از نظر بالابودن پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها داریم، تصریح کرد: باید ظرفیت عملیاتی باید به ۱۰ میلیون تن برسد که ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت ما اضافه شد و ظرفیت بندر از ۷.۵ میلیون تن به ۸ میلیون تن  در سال رسید.

* کالای متروکه در بندر نداریم و تعیین تکلیف شدند

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تاکید بر اینکا متروکه شدن کالا و ماندگاری کالا در بندرامیرآباد وجود دارد و ما نقشی نداریم، اظهار کرد: اما متولی تخلیه و بارگیری هستیم و تلاش داریم اتفاق نیفتد که با همکاری دستگاه قضایی و هم اکنون چیزی به عنوان کالای متروکه در بندر نداریم.

موسی‌پور یادآور شد: برای اولین بار دستگاه رادار دانش بنیان داخلی نصب و راه اندازی شد و طراحی و ساخت دسته موتور رانش لایروبی به دست متخصصان داخلی شکل گرفت.

* بندرامیرآباد همچنان سبز است

وی با بیان اینکه از سال ۸۵ به‌عنوان بندر سبز  معرفی شدیم، افزود: در  راستای حفظ محیط زیست، پلنگان و میانکاله به وظیفه خود عمل کردیم و امسال ۵۰ هزار نهال توسط تمامی شرکت‌ها در حریم پیرامونی کاشته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اعلام اینکه بندرامیرآباد همچنان سبز است، گفت: گواهینامه فنی موتورخانه از سازمان استاندارد گرفتیم و امسال استاندار کاهش مصرف انرژی را اخذ کردیم.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول