اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ترخیص نهاده‌های دامی از بندر امیرآباد تسهیل می‌شود

مدیرکل دامپزشکی مازندران از افزایش ۱۹۳ درصدی تعداد صدور مجوز ترخیص نهاده‌هایی مانند جو، درت دامی، و کنجاله پنبه توسط دامپزشکی از بنادر سه گانه استان خبر داد و گفت: ترخیص نهاده‌های دامی از بندر امیرآباد تسریع و تسهیل می ‌شود.

ترخیص نهاده‌های دامی از بندر امیرآباد تسهیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حمزه آقاپور کاظمی در نشست مشترکی که با حضور مدیرکل دامپزشکی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهشهر، دادستان بهشهر، رئیس بندر امیرآباد و رئیس استاندارد این شهرستان در بندر امیرآباد بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: باقی مانده نهاده‌های دامی وارداتی ترخیص نشده از بندر امیرآباد تعیین تکلیف شد تا با دستور دادستان شهرستان بهشهر سرعت آن افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر واردات نهاده دامی براساس نیاز به علوفه و نهاده‌های دامی در داخل کشور  صورت می‌گیرد، از این رو توجه به این مساله ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران بیان کرد: در راستای حفظ سرمایه‌های دامی و ارتباط مستقیم نهاده و خوراک دام با افزایش تولیدات دامی در کشور و به تبع آن رشد اقتصادی حاصل از این تولیدات، می‌توان گفت که واردات نهاده دامی دارای اهمیت خاصی در اقتصاد کشور است.

آقاپور کاظمی افزود: این نهاده‌ها معمولا برای تغذیه دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرند و شامل ذرت، جو، کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و هستند که نوع و میزان واردات نهاده دامی بر اساس سیاست‌های کلی کشور تعیین می‌شود تا پاسخگوی نیازها باشند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران  از افزایش ۱۹۳ درصدی تعداد صدور مجوز ترخیص نهاده‌هایی مانند جو، درت دامی، و کنجاله پنبه توسط دامپزشکی از بنادر سه گانه استان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: میزان ترخیص این نهاده ها از ابتدا سال تاکنون ۲ میلیون ۶۸۴ هزار ۵۰۲ تن می باشد این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل یک‌میلیون و ۹۸۱هزار ۳۶۷ تن بوده است که نشان از رشد ۳۵ درصدی  وزن نهاده‌های ترخیص شده دارد.

وی ادامه داد: مجوز واردات و نظارت بهداشتی در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۹۳۶ مورد است که که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۷۵ مجوز صادره شده ۲۴۰ درصد رشد داشته است همچنین در میزان این واردات نیز نسبت به سال گذشته شاهد ۱۷۷.۸ درصد رشد هستیم.

وی در پایان گفت: با تصمیمات گرفته شده برای ترخیص باقی مانده نهاده‌های دامی در بندر با دستور دادستان شهرستان بهشهر صورت گرفته و این امر با سرعت و سهولت  بیشتری اجرا می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول