اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بلومبرگ: چین گوی سبقت را در توسعه ناوگان زغال‌سوز ربوده است

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ می گوید که پکن پس از مواجهه با کمبود انرژی در سال های 2021 و 2022، ناوگان زغال سنگ سوز پیشرو خود در جهان را به طور قابل توجهی گسترش داده است.

بلومبرگ:  چین  گوی سبقت را در توسعه ناوگان زغال‌سوز ربوده است

گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: زغال‌سنگ سهم ویژه‌ای در سبد سوخت نیروگاهی دنیا دارد و ۳۶ درصد از برق جهان باوجود شعارزدگی تولید برق پاک، همچنان بر پایه سوزاندن زغال تولید می‌شود.

خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» در گزارشی به موقعیت ژئواکونومیکی چین در جهان در سال‌های اخیر پس از دستیابی این کشور به منابع تولید برق با سوخت زغال‌سنگ، در سایه دور شدن از اثرات بد سوخت‌های فسیلی و تأثیر آن بر اقلیم، پرداخت.

در این گزارش آمده است که چین در سال ۲۰۲۳ زادگاه اکثر نیروگاه‌های جدید زغال‌سنگ در جهان بوده است، زیرا این کشور به دنبال افزایش امنیت انرژی است، حتی در شرایطی که بسیاری از دولت‌های دیگر برای حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی تلاش می‌کنند.

در ادامه گزارش تاکید شده است بر اساس داده های منتشر شده توسط پایگاه آمریکایی گلوبال انرژی مانیتور "Global Energy Monitor"  چین در زمینه نیروگاه های حرارتی ۹۶ درصد از سازه‌های جدید مربوط به نیروگاه سوخت زغال سنگ، ۸۱ درصد از پروژه های جدید اعلام شده و ۶۸ درصد از ژنراتورهایی که به بهره برداری رسیده اند، به خود اختصاص داده است.

بلومبرگ آورده است: پکن پس از پشت سر گذاشتن دوره‌هایی از کمبود انرژی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ ناوگان زغال سنگ پیشرو در جهان را به طور قابل توجهی گسترش داده است و این تاسیسات مربوط به نیروگاه های جدید حرارتی با سوخت زغلا سنگ در چین در شرایطی انجام شد که در سراسر جهان در مورد لزوم دور شدن از سوخت های فسیلی به منظور اجتناب از بدترین اثرات تغییرات آب و هوا توافقاتی حاصل شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پکن تاکید دارد که نیروگاه‌های زغال‌سنگ جدید تنها به‌عنوان پشتیبان برای تولید متناوب انرژی بادی و خورشیدی عمل می‌کنند و در سال گذشته این کشور مقادیر بی‌سابقه‌ای از هر دو شکل تولید انرژی پاک را تولید کرده است.

در فوریه ۲۰۲۳، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲، روسیه عرضه زغال سنگ به چین را ۱۱.۲ درصد افزایش داده و به ۵۹.۵۲ میلیون تن و به هند  ۱۴۷.۸ درصد افزایش داشته و به ۱۶.۷ میلیون تن رسیده است.

در سپتامبر ۲۰۲۲، داده های منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین نشان داد که تولید زغال سنگ خام چین در ماه آگوست رشد پایداری را ثبت کرد به نحوی که این کشور در همان ماه ۳۷۰ میلیون تن زغال سنگ خام تولید کرد که ۸.۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول