اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

استفاده از زغال سنگ تا 50 سال آینده پابرجا است

معاون نخست وزیر روسیه گفت که استفاده از چوب و زغال سنگ برای گرمایش در جهان طی ده‌ها سال آینده همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

استفاده از زغال سنگ تا 50 سال آینده پابرجا است

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر انرژی سابق این کشور، طی یک مصاحبه تلویزیونی گفت: در چند دهه آینده در بسیاری از مناطق جهان برای گرم کردن خانه‌ها همچنان از چوب و زغال سنگ استفاده خواهد شد، اما سهم آنها از تامین انرژی جهان کاهش می‌یابد.

وی همچنین گفت که طی 50 سال آینده همچنان شاهد تداوم استفاده از نیروگاه‌های آبی برای تولید برق خواهیم بود، از طرف دیگر بخش قابل توجهی از انرژی در جهان هم با استفاده از انرژی‌های هیدروکربنی تامین خواهد شد.

وی گفت: حتی زغال سنگ و چوب هم در کنار نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگرچه شاهد کاهش سهم آنها هستیم.

نوواک تأکید کرد که اتحادیه اروپا در حال حاضر به خاطر تصمیم غیرمنطقی و بی‌اثر کنار گذاشتن واردات گاز روسیه در حال استفاده دوباره از نیروگاه‌های زغال‌سوز است.

نوواک گفت گاز روسیه برای اتحادیه اروپا هم از نظر زیست‌محیطی و هم از نظر قیمت و اطمینان‌پذیری از مزیت خوبی برخوردار بوده است.

به گفته معاون نخست وزیر روسیه؛ سال گذشته میلادی مسکو به‌جای صادرات به اتحادیه اروپا 25 میلیون تن زغال سنگ صادراتی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راهی بازارهای آسیایی کرد. پس از این اقدام به‌جای اتحادیه اروپا، چین به بزرگ‌ترین واردکننده زغال سنگ روسیه تبدیل شد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول