اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هزینه ۹۰۰ میلیارد تومانی دولت برای مدرسه‌سازی در مازندران

مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس مازندران گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۳۶ میلیارد تومان اعتبارات ملی و ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبارات استانی جهت مدرسه‌سازی تخصیص داده شد که توانستیم مجموعا ۹۰۴ میلیارد تومان در سطح استان برای مدرسه‌سازی هزینه کنیم.

هزینه ۹۰۰ میلیارد تومانی دولت برای  مدرسه‌سازی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مهدی استادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی ۳ هزار و ۱۷۱ مدرسه تحویل نظام آموزش و پرورش در استان مازندران با ۱۸ هزار و‌ ۷۱۴ کلاس درس شد.

وی افزود: خیران در کنار اعتبارات دولتی ۷۲۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش مازندران کمک کردند، دولت در این ۴۵ سال توانست تعداد ۳ هزار و ۴۹ کلاس را از حالت تخریبی خارج و یک‌هزار و ۷۶۱ کلاس را مقاوم‌سازی کند، همچنین ۱۲ هزار و ۶۶۰ فضای گرمایشی کلاس درس استانداردسازی شد.

وی به تعداد افتتاح پروژه‌ها، استانداردسازی فضای گرمایشی ، آسفالت مدارس، تعمیر سیستم های سرویس بهداشتی ، اعتبارات و تجهیزات اشاره کرد و افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۸ مدرسه با ۴۳۶ کلاس درس با زیربنای ۷۳ هزار و ۹۲۶ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۶۰۳ میلیارد تومان تقدیم آموزش و پرورش شده است.

استادیان اضافه کرد: در سطح استان ۲۶۶ مدرسه با هزار و ۲۵۴ کلاس درس استانداردسازی سیستم گرمایشی شده که هزینه‌ای بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان داشته است، بیش از ۱۳۰ مدرسه در سطح استان با متراژ بالای ۱۵۷ هزار متر مربع آسفالت شده و اعتبار آن بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان بوده است، ۵۰ مدرسه با ۱۷۰ چشمه سرویس بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بهسازی شده است.

استادیان ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۳۶ میلیارد تومان اعتبارات ملی و ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبارات استانی جهت مدرسه‌سازی تخصیص داده شد که توانستیم مجموعا ۹۰۴ میلیارد تومان در سطح استان برای مدرسه‌سازی هزینه کنیم.

وی یادآور شد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ، ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار تجهیزات از منابع ملی به استان تخصیص داده شد و ۲۲ میلیارد تومان از منابع استانی صرف تجهیزات مدارس از جمله هنرستان‌ها و مدارس استثنایی شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول