اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

گزارشی از اپیدمی شپش در مدارس مازندران نداریم

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت: مشکل خاص یا اپیدمی از لحاظ شپش در مدارس مازندران گزارش نشده است.

گزارشی از اپیدمی شپش در مدارس مازندران نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یکی از نگرانی‌ها با شروع فصل سرد سال شیوع شپش در مدارس به‌ویژه مدارس دخترانه است.

موضوع شپش در مدارس ابتدایی شیوع بیشتری دارد اما یکی از نگرانی‌ها در این زمینه بحث طرد شدن دانش‌آموز است که زنگ هشداری برای خانواده‌ها و همچنین مدارس است.

موضوع مهم اینکه شپش ارتباطی به وضعیت اقتصادی ندارد و در تمامی افراد با وضعیت‌های مختلف مشاهده می‌شود ولی بین برخی مردم طوری باب شده که این موضوع در افراد قشر ضعیف جامعه بیشتر دیده می‌شود.

یکی از مسائل مهم در این زمینه تصویر نسخه‌های مختلف درمانی از کوتاه کردن یا کم کردن مو تا استفاده از مواد مختلف از سس مایونز گرفته تا گیاه‌ها دارویی است که باتوجه به اینکه با مسائل روحی افراد به‌ویژه دانش‌آموزان ارتباط دارد مراجعه به پزشک مورد تاکید است.

قربانعلی سهرابی معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم و مدنظر در بحث غربالگری برای مربیان بهداشتی مدارس، مساله سلامت دانش‌آموزان از لحاظ شپش است که این موضوع به‌صورت میدانی در مدارس استان پایش می‌شود.

وی افزود: مربیان در مدارس درصورت مشکلی در این زمینه نسبت به جداسازی و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها برای جلوی انتشار اقدام می‌کنند.

معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: در برخی از مدارسی که مربی بهداشت نداریم این موضوع توسط بهداشت یار یا انتخاب یکی از معلمان به‌عنوان رابط بهداشتی دنبال می‌شود.

سهرابی با اشاره به اینکه بحث شپش بیشتر در مدارس ابتدایی دیده و در مدارس متوسطه اول و دوم کمتر مشاهده می‌شود، اضافه کرد: این موضوع با هماهنگی ازطریق معلمان پایه بازبینی می‌شود تت پیگیری مراقبت سلامت را داشته باشند.

وی با اعلام اینکه مشکل خاص یا اپیدمی شپش در مدارس مازندران گزارش نشده است، تصریح کرد: ممکن است موردی پیش آمده باشد همانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی ولی اینکه همه‌گیری باشد، نداریم.

معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه خانواده‌ها بهداشت فردی فرزندان را کنترل کنند، خاطرنشان کرد: خودکنترلی مهم و در این زمینه نقش خانواده‌ها مهم است.

سهرابی اظهار کرد: موضوع مهم دیگر درصورت ابتلا هم خانواده‌ها خوددرمانی نکنند در این زمینه استفاده از موادی که برای سلامت دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، استفاده نکنند و حتما به پزشک مراجعه کنند و در این زمینه هم نگران نباشند.

وی در پایان یادآور شد: پس از درمان نیز رعایت مسائل بهداشتی بسیار ضروری است؛ چراکه فرد در صورت رعایت نکردن نظافت و بهداشتی دوباره در معرض ابتلا به آلودگی قرار می‌گیرد.

معاون آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: رﻋﺎﯾﺖ ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﻓﺮدی، استفاده از لوازم شخصی،  اﺳﺘﺤﻤﺎم ﻣﻨﻈﻢ، شست‌وشو و ﺗﻌﻮﯾﺾ ﻣﺮﺗﺐ لباس ﻣﻬم‌ترین راه ﺑﺮای ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از اﺑﺘﻼ به شپش محسوب می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول