اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ایجاد حس کنشگری در نسل جوان، از اهداف اصلی رویداد ملی «بازیستا» است

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: یکی از اهداف برگزاری رویداد ملی بازیستا، ایجاد حس کنشگری و آشنایی نوجوانان با بازی‌سازی است.

ایجاد حس کنشگری در نسل جوان، از اهداف اصلی رویداد ملی «بازیستا» است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا امامقلی اظهار کرد: رویداد ملی بازی نامه‌نویسی بازیستا در قالب آموزش «بازی نامه‌نویسی» به نوجوانان در قالب بازی رومیزی، بازی محیطی و اتاق فرار در قزوین از 5 بهمن ماه آغاز شد و 6 بهمن به پایان رسید و قرار است تا پایان سال در ۵ استان دیگر نیز به اجرا درآید.

وی در ادامه افزود: رویداد ملی «بازیستا» با ابتکار حوزه هنری استان قزوین و با هدف آشنایی نوجوانان و با موضوعاتی از قبیل قهرمانان ملی و مذهبی، مکان‌های تاریخی و باستانی، تاریخ ایران، پیشرفت و دستاوردهای ایران و...  برگزار شد.

رئیس حوزه هنری استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف بازیستا، ایجاد حس کنشگری نسبت به اهداف اصلی این رویداد و همچنین آشنایی نوجوانان با بازی‌سازی و ایجاد علاقه‌مندی قشر جوان برای فعالیت در این عرصه می‌باشد.

این مسوول با اشاره به میزبانی عمارت هنر و خانه تاریخی صلاحی از رویداد حضوری بازیستا در قزوین، افزود: این بخش از رویداد حضوری در محورهای ایران من، قهرمان من، آیین من و پیشرفت برگزار شد.

وی در ادامه گفت: بر اساس آمارهای موجود، 34 میلیون نفر در ایران سرگرم بازی‌های رایانه‌ای بوده و به اصلاح گیمر هستند. بازی‌ها را به‌ جرئت می‌توان اثرگذارترین حوزه در صنایع فرهنگی و خلاق دانست که روزبه‌روز در حال فراگیری در نسل امروز است.

رئیس حوزه هنری استان قزوین اذعان کرد: برآوردها حاکی از آن دارد که متاسفانه حوزه بازی یکی از نقاط مغفول در حکمرانی و سیاست فرهنگی بوده و لازم است در این زمینه توجه بیشتری به آن شود.

امامقلی در پایان گفت: رویداد ملی بازی نامه‌نویسی بازیستا گامی بزرگ در شناسایی استعدادهای روایت‌گر و ایجاد زمینه کنش‌گری نسبت به مسائل هویتی در نوجوانان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول