اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

افتتاح مجتمع خدماتی و رفاهی مسجد جامع قم

مجتمع خدماتی و رفاهی مسجد جامع قم در آستانه ایام اعتکاف رجب، با اعتباری 65 میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده و آماده ارائه خدمات به 500 معتکف این مسجد است.

افتتاح مجتمع خدماتی و رفاهی مسجد جامع قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجتمع خدماتی رفاهی مسجد جامع شهر مقدس قم امروز طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین دلاوری معاون بهره‌وری و بقاع متبرکه استان قم در این مراسم گفت: کمبود امکانات رفاهی در مسجد جامع به‌خصوص در ایام اعتکاف، کاملاً مشهود بود به همین دلیل با تدبیر مدیرکل اوقاف و همت سایر مدیران و دست‌اندرکاران، پروژه مذکور شامل چندین بخش از ابتدای سال 1401 آغاز شد.

افتتاح مجتمع خدماتی و رفاهی مسجد جامع قم

وی افزود: بر این اساس ملکی که در جوار مسجد خریداری شده و بخشی از آن‌هم موقوفه بود برای این امر در نظر گرفته و درنهایت طرح مذکور در 450 مترمربع زیربنا احداث شد.

معاون بهره‌وری و بقاع متبرکه استان قم بابیان اینکه زیرزمین و طبقه همکف هم درمجموع 700 مترمربع مساحت دارند گفت: عملیات عمرانی این پروژه از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و اینک برای اعتکاف سال جاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین دلاوری معاون بهره‌وری و بقاع متبرکه استان قم

وی ادامه داد: بنا داریم تا پیش از فرا رسیدن عید نوروز و ماه رمضان، آشپزخانه مسجد جامع به دستگاه‌های پخت صنعتی مجهز شود که روزانه قادر به تهیه 15 هزار پرس غذای گرم باشد و باقیمتی مناسب بین شهروندان توزیع شود.

دلاوری خاطرنشان کرد: 16 چشمه سرویس بهداشتی (زنانه و مردانه)، سه واحد حمام برای ایام اعتکاف یا دیگر روزهای سال و سالن پذیرایی با متراژ 110 مترمربع، 150 مترمربع آشپزخانه و 50 متر اتاق سرایداری، ازجمله بخش‌های این مجتمع خدماتی و رفاهی به شمار می‌روند.

معاون بهره‌وری و بقاع متبرکه استان قم بابیان اینکه پروژه مذکور کمتر از یک سال و نیم با بودجه 65 میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده است گفت: اوقاف شهرستان قم نیز همکاری گسترده‌ای در این زمینه داشت.

بهره‌برداری از مجتمع خدماتی و رفاهی مسجد جامع قم در آستانه ایام البیض صورت گرفته و پذیرای 500 نفر از معتکفین در ایام البیض است.

پایان پیام/ 78041

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول