اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

طرح قرار دوازدهم تداوم سیره حضرت زهرا(س) است

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: کاری که در قالب طرح قرار دوازدهم انجام می‌شود، تداوم سنت حسنه‌ی ائمه اطهار و حضرت زهرا(س) است که نمی‌توانستند به راحتی از کنار فقرا بگذرند.

طرح قرار دوازدهم تداوم سیره حضرت زهرا(س) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری امروز در مراسم ویژ‌ه‌ای که به محوریت طرح قرار دوازدهم در 8 بقعه متبرکه شاخص استان قم برگزار شد با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت مقام مادر اظهار کرد: امام صادق(ع) در بیان تفسیر شب قدر فرمودند "منظور از لیله، حضرت زهرا و مراد از قدر، خدای تبارک و تعالی است؛ یعنی فاطمه‌ی خدا" که در معنای حدیث باید گفت یکی از شاخصه‌های مهم شب، رازآلود بودن آن است.

وی افزود: در قرآن کریم چندین بار از شب نام برده شده و هر بار رازی را در پس آن آیات نهفته و درباره‌اش سخن به میان آورده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: به این ترتیب می‌توان گفت زهرای مرضیه، سرّ الهی به شمار می‌رود.

اسکندری بیان کرد: یکی از القاب ایشان، ام ابیها به معنای مادرِ پدر است؛ می‌توان گفت حضرت صدیقه طاهره(س) محور و هدف نهایی پیامبر اسلام(ص) بوده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه اصل وجودی ائمه‌ی اطهار یکسان است خاطرنشان کرد: همه‌ی آنها در عالم وحدت یکی هستند ولی در عالم کثرت، ظهور و بروز متفاوتی دارند که با توجه به شرایط زمانی و مکانی و اجتماعی خواهد بود.

وی ادامه داد: کاری که در قالب طرح قرار دوازدهم انجام می‌شود، تداوم سنت حسنه‌ی آن بزرگواران است که نمی‌توانستند به راحتی از کنار فقرا بگذرند.

پایان پیام/ 78041

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول