اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسؤول رسانه‌ای حماس در لبنان: مقاومت در غزه همچنان قوی است

مسؤول رسانه‌ای حماس در لبنان محمود طه، امروز سه شنبه تصریح کرد که مقاومت در غزه همچنان در رویارویی با دشمن متجاوز اسرائیلی قدرتمند است و ارتش اشغالگر آمار واقعی تلفات خود را عامدانه پنهان می‌کند.

مسؤول رسانه‌ای حماس در لبنان: مقاومت در غزه همچنان قوی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مقاومت در غزه همچنان قوی است و تنها امید مردم فلسطین برای آزادی و رویارویی با دشمن صهیونیستی است». این را مسؤول روابط رسانه‌ای حماس در لبنان محمود طه گفت که پس از اعلام کشته شدن ۲۴ نظامی اسرائیلی طی ۲۴ ساعت اخیر در نبرد زمینی غزه، با المسیره مصاحبه کرد.

وی امروز (سه‌شنبه، ۲۳ ژانویه) تصریح کرد که ارتش رژیم صهیونیستی عامدانه تلفات انسانی واقعی خود را اعلام نمی‌کند و آمار اعلامی روز گذشته، دقیق نیست. 

مسؤول رسانه‌ای حماس در لبنان در پاسخ به انتشار اخباری از وجود یک طرح آتش‌بس جدید در غزه، گفت: هر گونه صحبت از آتش بس نظامی در غزه یا توافق برای تبادل اسرا باید با توقف تجاوز و پایان دادن به محاصره غزه همراه باشد. جنایات دشمن صهیونیستی در غزه بر هیچ یک از رژیم‌هایی که با تل‌آویو عادی‌سازی کرده‌اند، تاثیر نگذاشت. 

محمود طه در پاسخ به اظهارات روز گذشته مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل که ضمن زیر سوال بردن هدف اعلامی اسرائیل مبنی بر نابودی حماس بر «راه‌حل دو کشوری» تاکید کرده بود، گفت: راه‌حل دو کشوری دروغ آمریکایی است که در حال حاضر گمراه‌کننده است و ما در فلسطین به آن باور نداریم. مقاومت تنها طرفی است که می‌تواند کشور فلسطینی را در سراسر خاک آن تشکیل دهد. 

 روزنامه «وال‌استریت ژورنال» نیز دو روز پیش گزارش داد برآوردهای دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد؛ «جنبش حماس هنوز ذخایر تسلیحاتی کافی برای حمله به اسرائیل برای چند ماه دیگر را در اختیار دارد» و با وجود حملات هوایی و زمینی به غزه، هدف نابود کردن جنبش حماس محقق نشده است. اسرائیل طی این مدت تنها موفق به از بین بردن ۲۰ تا ۳۰ درصد نیروهای حماس شده است و  طبق ارزیابی‌های موجود، این جنبش مقاومت به راحتی می تواند در این منازعه به حیات خود ادامه دهد.

در حالی که ۱۰۹ روز از جنگ ویرانگر غزه که به شهادت حدود ۲۵ هزار نفر و مجروحیت بیش از ۶۲ هزار نفر منجر شده، می‌گذرد، رژیم صهیونیستی هنوز به هیچ یک از اهداف اعلامی و ادعای خود که مهمترین آن نابودی حماس بود، دست نیافته است و برعکس هر روز رسانه‌های عبری از توانمندی حماس در این جنگ و برنامه‌ریزی خوب و طولانی‌مدت آن گزارش می‌دهند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول