اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

سردار سلیمانی: تا پایان سال دارالقرآن‌های بسیج به عدد ۲۳۶ می‌رسد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز ۱۱۴ دارالقرآن در شهرستان‌ها فعال هستند و تا پایان سال ۱۲۲ دارالقرآن دیگر در دست افتتاح است. قصد داریم ۵۰۰ دارالقرآن در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم.

سردار سلیمانی: تا پایان سال دارالقرآن‌های بسیج به عدد ۲۳۶ می‌رسد

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، آیین افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج کشور با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان و جمعی از فعالان قرآنی، ظهر در سازمان بسیج برگزار شد.

در این برنامه سردار سلیمانی ضمن تبریک میلاد امام جواد (ع) گفت: در پرتو دستاوردهای انقلاب اسلامی رویکرد مردم ما به قرآن، رویکردی مشفقانه است و روزبه‌روز در حال رشد هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس سنجش‌ها یکی از برنامه‌هایی که مورد استقبال مردم و جوانان قرار گرفته، برنامه‌های قرآنی بسیج بوده و در این راستا فعالیت دارالقرآن‌های بسیج کارش آغاز می‌شود که حاصل زحمات دوستان است و امروز با حضور سردار سلامی آن را افتتاح می‌کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه این کارها مدتی است شروع شده و دارالقرآن‌ها در سراسر کشور فعالند، گفت: فعالیت‌های قرآنی بسیج بسیار گسترده است و امسال بیش از ۷۰۰ هزار نفر در مسابقات قرآن کریم بسیج شرکت کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فعالیت دارالقرآن‌ها را دارای برنامه‌ریزی دقیق دانست و گفت: این دارالقرآن‌ها مجوز رسمی و شناسه دارند و گواهی رسمی به مربیان اعطا می‌کنند. همچنین دارالقرآن‌های بسیج سامانه‌ای اختصاصی دارند که امورشان از طریق سامانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با فعالیت این دارالقرآن‌ها برای حدود ۶ هزار نفر ظرفیت آموزشی ایجاد شده که در رشته‌های حفظ، تجوید و روخوانی قرآن کریم فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره افق دارالقرآن‌ها گفت: امروز ۱۱۴ دارالقرآن در شهرستان‌ها فعالند و ان‌شاءالله ۱۲۲ دارالقرآن دیگر در دست افتتاح است و قصد داریم تا ۵۰۰ دارالقرآن در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم.

وی در پایان گفت: فعالیت مهدهای قرآنی را هم در بسیج داریم و با فعالیت آنها و همچنین دارالقرآن‌ها در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها جامعه را به سمت قرآن کریم هدایت کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول