اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج کشور با سخنرانی سردار سلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران در افتتاحیه ۱۱۴ دارالقرآن بسیج کشور گفت: تحقق جامعه قرآنی برای ما سخت نیست. ما جامعه‌ای غنی به لحاظ مادی و معنوی هستیم و خدا قرآن را برای خواندن آسان کرده و کلید آرامش در قرآن است.

افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج کشور با سخنرانی سردار سلامی

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، آیین افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج کشور با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان و جمعی از فعالان قرآنی، ظهر امروز در سازمان بسیج برگزار شد.

در این برنامه سرلشکر سلامی طی سخنانی با تبریک میلاد امام جواد (ع) گفت: از این رویداد ارزنده خوشحالم که گامی بلند در بسیج و در جامعه در حال برداشته شدن است.

وی ادامه داد: سپاه و بسیج، حافظان حدود الهی هستند که باید حقایق قرآن را در جامعه جاری کنند تا جامعه ما تجلی گاه نور خدا در جهان باشد.

سلامی گفت: راه‌های آرامش جامعه از میان آیات الهی عبور می‌کند و اگر بخواهیم جامعه‌ای ایمن، آرام، سرشار از ایثار، گذشت و مهربانی داشته باشیم باید به سمت قرآن برویم؛ چون نور مبین است و برای هدایت بشر نازل شده است و منطق حق است و مومنان و بسیجیان برای ترویج دین الهی باید با قرآن انس و الفت دائمی داشته باشند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در خانه‌هایی که تلاوت قرآن صورت می‌گیرد، آن خانه منزلت پیدا می‌کند، گفت: خدا شفای همه دردهای جوامع و بشریت را در قرآن قرار داده و وقتی ما چنین گنجینه‌ای داریم، واقعا دوری کردن از قرآن ناسپاسی خداوند متعال است.

وی افزود: همه حقایق عالم در قرآن است و انسان‌هایی که با قرآن مأنوس هستند، صراط مستقیم الهی را بهتر پیدا می‌کنند.

سلامی با تقدیر از مجموعه بسیج گفت: کار دوستان در بسیج بسیار مقدس است و این کار، گام نخست است که ۱۱۴ دارالقرآن در کشور آغاز به کار کرده است و باید ادامه پیدا کند. تحقق جامعه قرآنی برای ما سخت نیست. ما جامعه‌ای غنی به لحاظ مادی و معنوی هستیم و خدا قرآن را برای خواندن آسان کرده و کلید آرامش در قرآن است.

وی ادامه داد: قرآن، راه جهاد، ایثار، صبر، توکل و ایمان را به ما یاد می‌دهد و همه در این کتاب عظیم بیان شده و هر آیه، راه جدیدی است که مقابل روی ما است.

وی با توصیه به اساتید قرآن گفت: جوانان را تا می‌توانید به سمت قرآن هدایت کنید و بدانید در این جهان پرآسیب، هیچ چیزی مانند قرآن نجات‌بخش نیست.

سلامی در پایان گفت: ان‌شاءالله به برکت بسیج، جامعه ما جامعه‌ای قرآنی شود و موفق باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول