اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

پل ارمک به مراحل نهایی رسید

پل ارمک واقع در محور بندرلنگه - پارسیان به طول 100 متر نیاز جدی مردم منطقه برای رهایی از مسدودی این مسیر بدلیل بارش ها در بالادست بود که در مراحل نهایی عملیات اجرایی قرار گرفته است.

پل ارمک به مراحل نهایی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احداث پل ارمک در مسیر پارسیان به بندرلنگه یکی از نیازهای جدی مردم منطقه غرب هرمزگان و حتی کشور بود به طوری که هر بار بارندگی در استان های فارس و هرمزگان منجر به طغیان رودخانه و مسدودی این محور می شد اما حالا با احداث پل ارمک، عملا این محور ایمنی بیشتری یافته است.

خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی کشور در این باره عنوان داشت: پل ارمک در مسیر تردد مردم به جزیره کیش نیز قرار دارد و لذا با افتتاح آن، شاهد تردد آسان تر بار و تجهیزات به جزایر غربی استان هرمزگان و نیز شهرستان پارسیان و گامی در راستای بهبود وضعیت تردد در کریدور شرقی - غربی ساحلی نیز خواهد بود.

وی همچنین افزود: پل در دست احداث ارمک با پنج دهانه 20 متری به طول 100 متر در محدوده روستای ارمک در محور ارتباطی بندرلنگه - شهرستان پارسیان و تکمیل راه‌های طرفین به مراحل پایانی عملیات اجرایی خود رسیده است.

بنابر اعلام اطلاعات راهداری هرمزگان، ارزش ساخت این پل بیش از 40 میلیارد تومان است که احداث آن از آبان ماه 1400 آغاز شده و اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مراحل نهایی تا بهره برداری قرار گرفته است.

با ساخت این پل و بهره برداری از آن، راه دسترسی به جزیره کیش نیز کوتاه تر می شود و از سوی دیگر ایمنی در تردد مسافری و باری در محورهای غربی هرمزگان بهبود می یابد.

احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان و عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس نیز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: بارش های موسمی و فصلی در جنوب استان فارس و مناطق بالادست در غرب استان هرمزگان موجب مسدود شدن محور مهم ترانزیتی بندرلنگه - پارسیان می شد که با افتتاح این پروژه که پیگیری های فراوانی برای به ثمر رساندن آن در مجلس داشتیم، دیگر ایمنی لازم به این محور بخشیده می شود و مردم می توانند به راحتی در آن تردد کنند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول