اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

انرژی و سوخت محور رایزنی وزیر نفت با رئیس جمهور ترکمنستان

در دیدار وزیر نفت با رئیس جمهور ترکمنستان در مورد جنبه‌های کلیدی تعامل در بخش سوخت و انرژی که برای اقتصادهای ملی دو کشور راهبردی است، تبادل نظر شد.

انرژی و سوخت محور رایزنی وزیر نفت با رئیس جمهور ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «جواد اوجی» وزیر نفت ایران در چارچوب سفر دو روزه خود به ترکمنستان با «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف طی این دیدار جنبه‌های کلیدی تعامل جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در بخش سوخت و انرژی را که برای اقتصادهای ملی هر دو کشور راهبردی می‌باشند، بررسی کردند.

موضوع اصلی گفت‌وگوی وزیر نفت ایران با رئیس جمهور ترکمنستان همکاری در بخش نفت و گاز بود که به گفته طرفین، فرصت‌های جدیدی برای گسترش آن فراهم‌شده است.

بردی‌محمداف از تبادل نظر بین متخصصان این حوزه برای پیدا کردن اشکال و روش‌های جدید همکاری حمایت و آمادگی جانب ترکمنستان برای بررسی همه پیشنهاد‌ها و ابتکارات شرکای ایرانی را اعلام کرد.

طی این دیدار خاطرنشان شد که بازدیدهای کاری هیات‌های دولتی در سطوح مختلف به توسعه روابط بین ایران و ترکمنستان در زمینه‌های تجاری و اقتصادی، مجتمع سوخت و انرژی، حمل‌ونقل و ارتباطات، ساخت‌وساز کشاورزی و نیز بین نمایندگان جوامع تجاری کمک می‌کند.

در پایان این دیدار، دو طرف نسبت به توسعه بیشتر گفت‌وگوهای سازنده بین دولتی ابراز اطمینان کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول