اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همدردی «بردی‌ محمداف» و «تاکایف» با دولت و مردم ایران در حادثه تروریستی کرمان

رؤسای جمهور ترکمنستان و قزاقستان حمله تروریستی کرمان را محکوم و با دولت و مردم ایران ابراز همدردی کردند.

همدردی «بردی‌ محمداف» و «تاکایف» با دولت و مردم ایران در حادثه تروریستی کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در تماس تلفنی با «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در ارتباط با حادثه تروریستی در کرمان ابراز همدردی کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان خطاب به همتای ایرانی خود گفت: خبر وقوع این حادثه را با اندوه عمیق دریافت کردم.

وی خاطرنشان کرد که «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان نیز این حادثه تلخ را به شما و همه ملت برادر ایران تسلیت می‌گوید.

بردی‌محمداف به نمایندگی از مردم کشورش، رئیس شورای مصلحت خلق و از طرف خود، ضمن ابراز همدلی و همدردی در این لحظه دشوار برای خانواده‌ها و دوستان قربانیان، برای آسیب‌دیدگان این حادثه تروریستی شفای عاجل آرزو کرد.

رئیسی نیز به نوبه خود به نمایندگی از مردم ایران  از همدلی و حمایت رهبر ترکمنستان در چنین لحظات سختی برای جمهوری اسلامی تشکر کرد.

در این تماس تلفنی سران دو کشور همچنین مسائل مربوط به توسعه روابط دوجانبه از جمله در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، سوخت و انرژی، حمل و نقل و ارتباطات و همچنین صنایع سبک، کشاورزی و فرآوری بحث و تبادل نظر کردند.

«قربانقلی بردی محمداف» رئیس مصلحت خلق ترکمنستان نیز در پیامی جداگانه خطاب به رهبر معظم انقلاب، حادثه  تروریستی کرمان را محکوم و با خانواده جانباختگان ابراز همدردی کرد.

در بخشی از این پیام آمده است:

رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران

صمیمانه‌ترین تسلیت‌های اینجانب را در مورد حادثه انفجار در استان کرمان که منجر به تلفات جانی و مجروحیت‌های فراوان شد، بپذیرید.

در این ایام سخت، از طرف مصلحت خلق ترکمنستان و  از طرف خودم، صمیمانه‌ترین همدردی و حمایت خود را با خانواده‌ها و بستگان داغدار ابراز نموده و آرزوی بهبودی عاجل مجروحان را دارم.

«قاسم ژومارت توکایف» رئیس‌جمهور قزاقستان نیز با ارسال پیامی به همتای ایرانی خود، کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه را در پی اقدام تروریستی در شهر کرمان تسلیت گفت.

در تلگراف رئیس جمهور قزاقستان آمده است: با تأسف عمیق خبر قربانیان و مجروحان متعدد در پی اقدام تروریستی در شهر کرمان را دریافت کردم. اینجانب با همدردی این ضایعه جبران ناپذیر، از طرف مردم قزاقستان و از طرف شخص خود، تسلیت عمیق خود را به جنابعالی و خانواده هایی که خویشاوندان و نزدیکان خود را از دست داده اند و همچنین به تمام ملت ایران ابراز می می نمایم.

توکایف در پایان برای همه آسیب‌دیدگان، بهبودی عاجل و بازگشت به خانواده‌هایشان را آرزو کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول