اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

10 میلیون نهال در سمنان کاشته می‌شود

10 میلیون نهال در چهار سال با مشارکت بسیج سازندگی و اقشار ۲۰ گانه سپاه در استان سمنان کاشته می‌شود.

10  میلیون نهال در سمنان کاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جلسه استانی افزایش هماهنگی‌های طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با حضور مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مدیران 2 مجموعه و ارتباط ویدئوکنفرانسی فرماندهان سپاه‌های نواحی و مدیران شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد.

سردار منصور شوقانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در این جلسه گفت: اقشار بسیج نقش بسیج‌کنندگی مردم را دارندو از همه ظرفیت‌ها برای اجرای طرح مردمی کاشت درخت در استان استفاده خواهد شد.

وی افزود: لازم است تا طرح مردمی کاشت درخت در استان سمنان با پیوست رسانه‌ای همراه باشد و تهیه مستند، خبر، گزارش و ... از روند اجرای کار حتماً مدنظر قرار گیرد.

جعفر مرادی‌‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز با بیان اینکه سهمیه استان کاشت 10 میلیون درخت در چهار سال است گفت: در سال اول، بیش از سه میلیون نهال تولید شده و آماده کاشت در استان است.

وی با بیان اینکه طرح مردمی کاشت درخت در استان از  ۱۱ آذر سال جاری آغازشده است و هشتم اسفند به‌صورت مردمی با کمک کلیه بسیجیان اقشار مختلف در فضاهای متعلق به زمین‌های آب پایدار آغاز می‌شود، افزود: 20 گونه درخت زیر نظر یک کمیته علمی برای کاشت در نقاط مختلف استان و مطابق با آب‌وهوا و خاک منطقه در نظر گرفته شده است.

مهدی کاشفی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان نیز با بیان اینکه ابلاغ سهمیه تعداد کاشت درخت برای همه شهرستان‌ها ارسال شده، گفت: هر پایگاه بسیج محله به نیت سن شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، 63 درخت و به نیت سن حضرت امام مهدی (عج)، موظف به کاشت 1190 درخت است.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح آب پایدار و مکان‌یابی مناسب برای کاشت باید به‌دقت بررسی شود، اظهار کرد: لازم است تا برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از طرح، انتقال نهال به مکان مناسب و ماشین‌آلات در شهرستان‌ها انجام شود.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول