اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کاشت ۳ میلیون نهال در استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کاشت و تولید سه میلیون نهال در این استان خبر داد.

کاشت ۳ میلیون نهال در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان پس از بازدید از ایستگاه پرورش نهال حسن‌آباد دامغان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سهم استان سمنان در طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور، تولید و کاشت ۱۰ میلیون نهال به مدت چهار سال است.

وی ادامه داد: امسال توانسته‌ایم از تعهد کاشت ۱۰ میلیون نهال سه میلیون نهال را تولید کنیم و قسمتی از تعهدات ملی و کشوری استان سمنان را در پاییز امسال عملیاتی خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه این میزان نهال در چهار نهالستان استان سمنان تولید شده است، افزود: در ایستگاه بیابان‌زدایی پرورش نهال حسن‌آباد دامغان نهال‌های مقاوم به گرما و کم‌آبی از جمله نهال‌هایی نظیر طاق، سنجد و توت را کاشته‌ایم.

مرادی‌حقیقی مهم‌ترین هدف اجرای طرح کاشت نهال را ایجاد فضای سبز، تولید اکسیژن، ترسیب کربن و مبارزه با بیابان‌زایی عنوان کرد و گفت: قصد داریم با کمک مردم در راستای حفاظت از عرصه‌های کشاورزی گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: به مشارکت‌کنندگان در اجرای طرح کاشت نهال این نوید را می‌دهم که ما این آمادگی را داریم عرصه‌های منابع ملی و طبیعی که در اطراف مزارع قرار گرفته است را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا نهال‌کاری شود و در اجرای تعهداتمان این اقدام خوب صورت گیرد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول