اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| حداقل نمره قبولی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های متقاضیان دانشگاه‌های علمی‌کاربردی، کسب معدل لازم برای قبولی است. از این رو میز دانشجو در این قسمت به حداقل نمره قبولی در دانشگاه جامع می‌پردازد.

میز دانشجو| حداقل نمره قبولی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس_  نداشتن اطلاعات مناسب در رابطه با حداقل نمره قبولی در دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند  دانشجویان را از قبولی و ادامه تحصیل در این دانشگاه دور کند. بنابراین مهم است که شما قبل از اقدام به ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی اطلاعات مناسبی در رابطه با
رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی، معدل لازم برای قبولی دانشگاه علمی کاربردی، کاردانی و کارشناسی علمی کاربردی داشته باشید. 

«میز دانشجو در این قسمت به چگونگی قبولی در دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌پردازد.»

ماده ۲۱_ حداقل نمره قبولی در هر درس برای مقاطع کاردانی و کارشناسی۱۰ است. دانشجویی که در هر یک از دروس الزامی حداقل نمره قبولی را کسب نکند ملزم به تکرار آن درس است.

برای درس یا دروسی که شامل دو قسمت نظری و عملی است میانگین نمره هر دو قسمت آنها ملاک ارزیابی است. چنانچه دانشجو به هر دلیل در یک قسمت درس نمره نداشته باشد نمره قسمت دیگر حذف می‌شود.

در صورتی که در یک قسمت درس نمره کمتر از ۱۰ احراز شده باشد اما میانگین آنها ۱۰ یا بالاتر شود، نیاز به تکرار درس نخواهد بود. اما چنانچه میانگین آنها کمتر از ۱۰ باشد، دانشجو باید هر دو قسمت درس را مجدداً بگذراند،  نمرات اعلام شده بر اساس رای کمیته انضباطی غیر قابل حذف و بلااثر شدن است و برای هر دو قسمت علمی نظری درس منظور می‌شود.

تبصره ۱_ دانشجویی که در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند چنانچه در نیمسال‌های بعدی درس یا دروس فوق را با نمره قبولی بگذراند نمره یا تمام نمره‌های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو، فقط ثبت و باقی میماند اما این نمره ها در محاسبه میانگین کل دوره بی اثر و صرفا آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود ضمنا گذراندن دروس، صرفا برای محاسبه میانگین کل دوره تحصیلی در هنگام دانش آموختگی است و مشروطی دانشجو در نیمسال‌های قبل را خنثی نمی‌کند (برای ورودی‌های بهمن ۹۴ به بعد).

تبصره ۱- تعداد واحدهای جبرانی برای رشته‌های غیرمرتبط در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ۶ واحد است و نمره دروس جبرانی در معدل نیم سال و کل محاسبه (ورودی‌های مهر ۹۱ تا مهر ۹۴)می‌شود.

تبصره ۲- دانشجویی که در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند چنانچه در نیمسال‌های بعدی دروس فوق را با حداقل نمره ۱۴ بگذراند نمره مردودی از کارنامه دانشجو حذف شده و در معدل نیمسال فوق و کل محاسبه نخواهد شد. (برای ورودی های مهرماه ۹۱ تا مهرماه ۹۴ )

ماده ۱۵ - دروسی است که به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای مرکز گذراندن آن برای رفع کمبود دانش یا مهارت دانشجو در صورت غیر مرتبط بودن رشته مقطع کارشناسی با مدرک کاردانی در آغاز دوره تحصیلی مربوطه ضروری است. تعداد واحدهای جبرانی با تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای مرکز برای دوره کارشناسی ناپیوسته حداکثر ۶ واحد از بین دروس سرفصل مصوب است و نمره درس جبرانی در میانگین نیمسال و کل محاسبه برای ورودی‌های بهمن( ۹۴ و پس از آن) نمی‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول