اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

۶۷۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری نماز‌خانه مستقل دارد

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع 2 هزار و 300 مدرسه‌ فعال استان ۶۷۰ واحد آموزشی نماز‌خانه مستقل دارد.

۶۷۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری نماز‌خانه مستقل دارد

یونس اروجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: از مجموع 2 هزار و 300 مدرسه‌ فعال چهارمحال و بختیاری ۶۷۰ واحد آموزشی نماز‌خانه مستقل دارد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: مدیران موظفند با استفاده از ظرفیت‌های مدرسه از جمله سالن ورزشی و یا مکان‌های دیگر تحت هر شرایطی نماز جماعت را برگزار کنند.

در طرح روحانیون امین ۳۴۶ طلبه در مدارس چهارمحال و بختیاری حضور دارند

وی ادامه داد: روحانیون پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و تخصصی و اخذ مدرک در مدارس متقاضی اجرای طرح امین حضور پیدا کرده و حیطه کاری‌شان بر اساس توافق با آموزش و پرورش تعریف و مشخص می‌شود تا موازی‌کاری و تداخلی با سایر برنامه‌های مدرسه ایجاد نشود.

اروجی با بیان اینکه روحانیون در قالب طرح امین ضمن مشاوره در حوزه‌های فرهنگی، پرورشی و مذهبی پاسخگوی سوالات دانش‌آموزان در موضوعاتی هم چون نماز، بلوغ و شبهاتی دینی هستند، افزود: گاهی اوقات دانش‌آموزان در مدارس نیازمند اطلاعاتی درباره دین هستند و اگر ارتباط موثر قلبی و روحی با روحانی آموزش دیده به وجود بیاید بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و کادر آموزشی مدرسه هم مشتاق هستند که روحانی در تمام روزهای هفته در مدرسه حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود نیروهای پرورشی در سراسر کشور با همکاری حوزه‌های علمیه ۳۴۶ طلبه به عنوان نیروهای طرح امین در مدارس استان سازمان‌دهی شده‌اند که وظیفه اصلی آن‌ها فعالیت در حوزه‌ پرورشی، مشاوره، برگزاری نماز جماعت و آموزش قرآن و عترت است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در طرح هجرت روحانیون نیز طلاب آموزش دیده در مدارس روستاها وشهرهای سراسر استان فعالیت می‌کنند و به شبهات و سوالات دینی دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول