اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ضرورت استفاده از توانمندی‌های اولیا در مدارس چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهم‌ترین توصیه‌هایی که به انجمن‌های مدارس می‌شود این است که از ابتکارات، تجربیات موفق، پیشنهادات کاربردی و مسئله‌محور اولیا استفاده شود.

ضرورت استفاده از توانمندی‌های اولیا  در مدارس چهارمحال و بختیاری

ذوالفقار علیخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: آگاهی‌بخشی و آموزش‌های مستمر مردم و اولیا نسبت به مسائل خانوادگی و تعارضاتی که در خانواده وجود دارد و همچنین مسائلی که دانش‌آموزان از لحاظ روحی، روانی و آموزشی نیاز دارند از وظایف مهم انجمن اولیا و مربیان است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: از دیگر وظایف انجمن اولیا و مربیان می‌توان به تشکیل جلسات سخنرانی، بحث و گفت‌و‌گو جهت افزایش مشارکت والدین، ایجاد فرصتی برای ارائه مشاوره و راهنمایی به والدین جهت رفع مشکلات تحصیلی، تربیتی و خانوادگی، برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره و جلسات آموزشی خانواده در جهت افزایش اطلاعات عمومی والدین، تصمیم‌گیری درباره نحوه مصرف کمک‌های مالی به مدرسه، برگزاری جشن‌ها و مراسم در مدرسه نیز از وظایف انجمن اولیا و مربیان است.

علیخانی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین توصیه‌هایی که به انجمن‌های مدارس می‌شود این است که از تجربیات موفق و  پیشنهادات کاربردی و مسئله‌محور والدین استقبال شود و بهترین آن‌ها مورد تقدیر و تشویق قرار گیرد چرا که این اقدام علاوه بر اینکه تمامی اعضا را به شرکت و نظردهی در مسائل گروه تشویق می‌کند، خلاقیت و خلق ابتکارات را نیز افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به مهم‌ترین ابتکارات انجمن اولیا و مربیان، اظهارکرد: دعوت از مشاوران و روانشناسان برجسته شهر برای شرکت در جلسات والدین و دانش‌آموزان، طرح‌های بهداشتی و مراقبتی در فصل زمستان به دلیل بالا بودن احتمال انتقال بیماری‌های ویروسی و برقراری یک کانال ارتباطی مستقیم با والدین دانش‌آموزان از جمله ابتکارات انجمن اولیاست.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پایان خاطر‌نشان کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر، سواد رسانه‌ای، فرزندپروری، سبک زندگی، حجاب، عفاف، نماز و معنویت جز موضوعات مهمی است که انجمن اولیا و مربیان به آن می‌پردازند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول