اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

توقیف 1586 دستگاه خودروی «شوتی» در خراسان‌جنوبی

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی خراسان‌جنوبی گفت: توقیف خودروهای «شوتی» در استان طی 9 ماه گذشته در مقایسه با سال قبل رشدی 29 درصدی دارد و آمار آن نیز هزار و 586 دستگاه است.

توقیف 1586 دستگاه خودروی «شوتی» در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ یکی از معضلات اساسی که استان مرزی خراسان‌جنوبی با آن دست و پنجه نرم می کند معضل قاچاق سوخت وخطرات بسیاری ست که به این واسطه متحمل می شود.

چرا که خودروهای سوخت علاوه بر این که جان و مال خویش را به مخاطره می افکنند سبب به مخاطره افتادن جان و مال کاربران جاده ای خراسان جنوبی نیز می شوند به طوری که کشفیات قاچاق سوخت و حوادث ناشی از آن از پر تکرارترین اخبار حوادثی این استان به حساب می آید.

با این که مقابله با قاچاق سوخت در خراسان جنوبی به هر طریق ممکن از سوی نهادهای متولی انجام می شود اما باز هم شاهد قاچاق فور آن در استان و مخاطرات ناشی از خودروهای شوتی در محورهای مواصلاتی به ویژه محور بیرجند - نهبندان و سربیشه هستیم.

جالب این که کشف فرآوده های نفتی قاچاق نیز در ۹ ماه امسال نسبت به سال گذشته در همین مدت ۳۷ درصد افزایش دارد.

علل قاچاق سوخت

کارشناسان هم دلیل قاچاق فرآوده های نفتی را در خراسان‌جنوبی افزایش قیمت بسیار زیاد فرآورده‌های نفتی در آن سوی مرزها، وجود خودروهای فرسوده و خارج نشدن از ناوگان، دریافت سهمیه و وجود شغل‌های کاذب اعلام می کنند.

سرهنگ علی مهری، رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی خراسان‌جنوبی هم روز گذشته کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اعلام کرد: سال گذشته ۲ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۱۳۸ لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی داشته ایم که امسال به ۳ میلیون و ۶۶۸ هزار لیتر افزایش یافته است.

این مقام مسوول در ادامه افزود: توقیف خودروهای شوتی نیز در استان طی این مدت نیز ۲۹ درصد افزایش داشته که شامل هزار۵۸۶ دستگاه خودرو است.

معرفی ۳۵۱ خودروی شوتی به پلیس

محمد رضا عابدانی، مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ی خراسان جنوبی نیز  با اشاره به اینکه در ۹ گذشته ۳۵۱ خودروی متخلف شوتی توقیف و به پلیس معرفی شده است گفت: برای ۵۰۰ دستگاه دیگر نیز در حال بررسی هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه رشد مصرف بنزین دراستان معادل رشد کشوری است. ادامه داد: در خصوص نفت گاز در ۹ ماه، یک نیم برابر رشد کشوری مصرف داشتیم که عمده مصرف بیش از هفتاد و پنج درصد آن در بخش حمل نقل است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول