اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تجلیل از فعالان فرهنگی مکتب شهید سلیمانی در اصفهان

در دومین همایش جان فدا از خادمان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی تجلیل شد.

تجلیل از فعالان فرهنگی مکتب شهید سلیمانی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در دومین همایش جان فدا که شامگاه سه‌شنبه ۱۹ دی در مجتمع فرهنگی فرشچیان اصفهان برگزار شد از خادمان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی تجلیل شد.

علی تمنایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مراسم اظهارداشت: امنیتی که امروز در کشورمان وجود دارد مرهون زحمت‌ها و تلاش‌های شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: اگر تلاش‌ها و مجاهدت‌های این سردار نبود، امروز در کشورمان معلوم نبود چه اتفاقاتی می‌افتاد و چه سرنوشتی برایمان رقم می‌خورد.

تمنایی تاکید کرد: وظیفه و رسالت هنرمندان و فعلان رسانه‌ای در تزریق امید، نشاط و تحرک به جامعه و خنثی سازی توطئه‌های دشمن سنگین و وظیفه مسوولان سنگین‌تر است.

«سید احمد حجازی» تحلیل‌گر مسائل منطقه هم در همایش جان فدا، با بیان اینکه گفتمان حاج قاسم گفتمان مقاومت است، اظهار داشت: دشمن تلاش می‌کرد انقلاب ما یک سال بیشتر دوام نیاورد ولی امسال ۴۵ سال از عمر انقلاب می‌گذرد، کسانی باعث ماندگاری این انقلاب شدند که گفتمان مقاومت داشتند و البته مقاومت هزینه دارد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم، ولایت باور، ولایت یاور بود، افزود: برای ادامه مسیر باید انقلاب اسلامی را شناخت و نسبت به جایگاه امروز انقلاب در حوزه‌های علمی آگاهی لازم داشته باشیم که امروز ایران اسلامی از نظر علمی در غرب آسیا رتبه نخست و در جهان رتبه ۱۵ را به خود اختصاص داده است.

این تحلیل‌گر مسایل منطقه اضافه کرد: امروز به برکت جهاد علمی که در این سرزمین آغاز شده است ایران در جایگاهی قرار دارد که از ۵۳ کشور برای درمان به ایران می‌آیند، به ۴۰ کشور دارو صادر می‌کنیم. البته لازم است این مجاهدت علمی از طریق رسانه و هنر به گوش مردم برسد چون در جنگ امروز سلاح دشمن رسانه است.

وی دوست‌شناسی و دشمن‌شناسی را از دیگر لوازم حضور در مسیر حاج قاسم سلیمانی دانست و افزود: یک هنرمند، فیلم ساز و کسی که در عرصه رسانه حضور دارد لازم است جریان‌های مختلف را بشناسد.نسبت به برنامه‌های دشمن آگاهی داشته باشد. فتنه سال گذشته، همانند فتنه ۸۸ با یک شایعه آغاز شد.

این تحلیل‌گر مسایل منطقه با بیان اینکه استقلال سیاسی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: امروز ما خودمان رای می‌دهیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند حتی اگر نظام را قبول ندارید برای کشور رای دهید و البته مردم ما نشان دادند جز آنهایی هستند که همواره در کنار امامشان هستند و برای حفظ دین و کشور ۳۰۰ هزار شهید دادند.

حجازی بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی معتقد بود ایران اسلامی حرم و قرارگاه اهل بیت (ع) است و اگر این حرم بماند بقیه حرم‌ها هم می‌ماند، لذا لازم است از این انقلاب دفاع کنیم و البته باید بدانیم امروز ما در اوج قدرتیم و ویژگی این قدرت آن است که وابسته نیست.

وی با اشاره به نقش عملیات طوفان الاقصی در سرعت بخشی به حرکت روبه افول رژیم صهیونسیتی، ابزار کرد: رزمندگان حماس در این عملیات در عمق سرزمین‌های اشغالی نفوذ کردند بیش از ۳۰۰ صهیونیست و از جمله ۱۵ فرمانده این رژیم را دستگیر کردند ولی رژیم صهیونسیتی برغم اینکه ۲۳ هزار نفر از مردم مظلوم غزه را به شهادت رساندند ولی نتوانستند به اهداف خود که از بین بردن حماس، کوچ دادن مردم غزه، آزاد کردن یک طرفه زندانیان خود، از بین بردن سلاح فلسطینیان بود، دست یابد تا جایی که عقب نشینی را پیشه کرد و اعلام می‌کند ۹ هزار نفر از نیروهایشان مشکل روانی پیدا کرده‌اند.

این تحلیل‌گر مسایل منطقه تصریح کرد: یکی از انتقام‌های مردم ما از دشمنان حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال است و در این انتخابات «مشارکت» راهبرد اصلی است و تلاش دشمن این است که مشارکت را از ما بگیرد.

پایان پیام/۳۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول