اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

38 هزار نفر در نهبندان واجد شرایط رای دادن هستند

فرماندار نهبندان خواستار ارائه راهکارهایی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات از سوی نخبگان شد و گفت: این شهرستان 60 هزار نفر جمعیت دارد که واجدان شرایط ما برای رأی دادن حدود 38 هزار نفر هستند.

38  هزار نفر در نهبندان واجد شرایط رای دادن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، ابوالفضل ایروانی، فرماندار این شهرستان شامگاه امشب در جمع فرهنگیان نهبندان اظهار داشت: افزایش مشارکت در انتخابات از جمله سیاست های کلان نظام است که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ نخبگان و فرهنگیان در انتخابات استفاده کنیم تا انتخابات پرشوری رقم بخورد افزود: انتخابات تجلی مردم سالاری دینی است که مردم با حضور خودشان آینده ایران را رقم می زنند،  در انتخابات مجلس و شوراهای و انتخابات ریاست جمهوری مردم سالاری دینی وجود دارد.

وی خواستار تشویق، شور و نشاط سیاسی مردم در انتخابات شد و افزود: نمی توان گفت در اقدامات  صورت گرفته دارای نواقصی نبوده ایم، لذا تلاش های علمی و کارشناسی در جهت رفع مواقع و چالش ها در برداشته ایم. 

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی نظام در امر انتخابات از سوی مقام معظم رهبری،  گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۲ رهبر انقلاب برای اولین بار در طول تاریخ انتخابات در ابتدای سال به چهار راهبرد اشاره کردند که رقابت و مشارکت از  مهمترین عوامل موثر در حضور مردم در انتخابات است،  مسئولان زمینه رقابت را فراهم می کنند و تاکنون هیئت نظارت مرکزی نتایج نامزدهای تایید صلاحیت ها شده را اعلام کردند.

 ایروانی افزود: شور و نشاط سیاسی باید در خانواده ها و بدنه جامعه نمایان شود تا مطالبات بیان شود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه نخبگان باید در انتخابات مشارکت جدی داشته باشند،  گفت: قانون انتخابات امسال تغییرات اساسی کرده که در این فرصت باقی مانده سعی در تبیین قانون انتخابات و ظرفیت های قانونی برای امر مشارکت و رقابت به نحو مطلوب استفاده شود چراکه مشارکت حداکثری باید هدف گذاری شود.

ایروانی خواستار ارائه راهکارهایی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات از سوی نخبگان شد و ادامه داد: شهرستان نهبندان ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که واجدین شرایط ما برای رای دادن حدود ۳۸ هزار نفر هستند که واجد شرایط رای دادن هستند. 

وی خواستار میدان داری جوانان در انتخابات شد و گفت: حضور جوانان در گام دوم انقلاب با محوریت انتخابات برای ما مهم است، رای اولی ها نسل اولی های انتخاباتی هستند که برای مشارکت بیشتر هم گام بر خواهند داشت.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: رای اولی ها باید شناسایی شوند،  جلسات تبیینی انتخابات  برای رای اولی ها باید در دستور کار باشد،  اگر هر رای اولی به صورت شبکه ای ۴۵ نفر را وارد عرصه انتخابات کند بیش از ۹۰ درصد مردم نهبندان مشارکت خواهند داشت.

 ایروانی رای اولی ها را سرمایه اجتماعی عنوان کرد و گفت: با مشارکت نخبگان و رای اولی ها حرف متفاوتی در کشور خواهیم داشت که از آن الگوبرداری خواهد شد.

وی با اشاره به مطالبات فرهنگیان گفت: نمایشگاه دستاوردهای نظام و دولت را با سازوکار های دانش آموزان باید در نهبندان برگزار کنیم.

 فرماندار نهبندان با بیان اینکه خبرهای خوب از نهبندان را به صورت هفتگی منتشر می کنیم،  گفت: دانش آموزان باید تولید محتوای رسانه ای را در فضای مجازی  داشته باشند.

وی با اشاره به سیاست های نظام اداری و استقرار مدیریت دانش در ادارات،  گفت: در انجمن خبرگی فرهنگیان باید مسائل مطرح و تقسیم کار شود تا به موفقیت دست یابیم،  مدیران نیز باید برنامه داشته باشند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول