اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برگزاری آیین جشن شکرگزاری برداشت گل نرگس خوسف

آیین جشن شکرگزاری برداشت گل نرگس در خوسف با حضور جمعی از مسوولان استانی، محلی و نرگس کاران این شهرستان برگزار شد.

برگزاری  آیین جشن شکرگزاری برداشت گل نرگس خوسف

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، آیین جشن شکرگزاری برداشت گل نرگس خوسف امروز با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، فرماندار و امام‌جمعه خوسف و تنی چند از مسوولان و همچنین کشاورزان و نرگس‌کاران شهرستان، برگزار شد. 

سید علی حسینی، فرماندار خوسف در این مراسم با اشاره به این که خوسف صاحب رتبه اول تولید گل نرگس در خراسان جنوبی است گفت: گل نرگس خوسف، با عطر و بوی منحصر به فرد و ماندگاری بالا گوی سبقت کیفیت این محصول را از سایر نقاط ربوده و در تولید گل نرگس با کیفیت بیش از هر اقلیم دیگری سربلند است.

وی از انعقاد تفاهنامه بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل پست خراسان جنوبی، همزمان با برگزاری این جشنواره در راستای حمایت از تولید گل نرگس و شناسایی بازار انتقال گل نرگس و توزیع  این گل در کوتاه ترین زمان ممکن در کل ایران اسلامی و ارسال به بازارهای مصرف خبر داد.

فرماندار خوسف هدف از برگزاری این جشنواره را انگیزه به کشاورزان، معرفی ظرفیت های اقتصادی و گردشگری و حمایت از کشاورزان  اعلام کرد.

حسینی ادامه داد:گل نرگس یک محصول لزوما استراتژیک نیست بلکه نمادی از هویت و میراث شهرستان است.

 وی با بیان اینکه گل نرگس در شهرستان خوسف، عطر ماندگاری نسبت به این محصول در دیگر نقاط کشور دارد، گفت: باتوجه به کمبود منابع آبی، کشت گلخانه‌ای گل نرگس می‌تواند تحولی بزرگ در حوزه کشت این محصول داشته باشد.

فرماندار خوسف اضافه کرد: خواستاریم شرایطی فراهم شود تا ضمن توجه به رفع مشکلات کشاورزان این حوزه، تحقیقاتی پیرامون کشت گلخانه‌ای این گل صورت گیرد.

۳ تفاهم نامه برای توسعه گل نرگس

بنابراین گزارش، در این مراسم سه تفاهم‌نامه همکاری به منظور حمایت از کشاورزان همزمان با برگزاری آیین شکرگزاری برداشت گل نرگس در شهرستان خوسف امضا شد.

 نخستین تفاهم‌نامه بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل پست استان درخصوص بسته‌بندی و جابه‌جایی گل نرگس در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای ارسال به تمامی نقاط کشور منعقد شد.

 دومین تفاهم‌نامه بین سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای در اختیار گذاشتن تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان نرگس‌کار در جهت توسعه سطح زیر کشت گل نرگس به امضا رسید.

 سومین تفاهم‌نامه در سطح شهرستان و سه‌جانبه در قالب کشاورزی قراردادی بین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خوسف و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همچنین شرکت تعاونی تولید برای در اختیار گذاشتن نهاده به کشاورز در قبال خرید محصول تولیدی کشاورز امضا شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول