به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیر نصیربیگی امروز در اختتامیۀ دومین رویداد رسانهای و رونمایی از فراخوان سومین رویداد رسانهای تبریزنگار در مجموعه فرهنگی کتابشهر با قدردانی از توجه و مشارکت فعالان رسانهای در موضوعات شهری اظهار کرد: دیوارهای کاذب فاصله را بردارید تا قلبهایمان به هم نزدیک شود.
وی با بیان اینکه نگاه حوزۀ فرهنگی شهرداری تبریز به رسانهها، عناصرِ در میدان و نه تماشاگران فرعی است، گفت: باور ما این است که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز متعلق به همۀ رسانههاست و اساساً رسانهها یکی از ارکان مهم و ثابت برگزاری رویدادهایی است که این سازمان طراحی و اجرا میکند.
وی، دستاورد تقویت این همگرایی را تحقق «اقدامات ویژه» دانست و توضیح داد: مسیر حرکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورشی شهرداری به نحوی که در تراز و در شأن تبریز باشد، در سایۀ نقشآفرینی رسانهها هموارتر میشود و اساساً در چنین شرایطی است که امکان ارائۀ کارنامۀ قابل قبول وجود دارد.
نصیربیگی، رویداد رسانهای تبریزنگار را زمینهساز تقویت همگرایی بیشتر مدیری شهری و رسانهها ارزیابی کرد و گفت: این رویداد بهانهای است تا با فریختگان فعال در عرصۀ رسانهها تجدید دیداری داشته باشیم و مودتها و دوستیهایمان را تعمیق دهیم.
وی با ابراز خرسندی از پایان موفقیت آمیز دومین دورۀ تبریزنگار و ورود آن به دورۀ سوم، اظهار امیدواری کرد این رویداد با حمایت رسانهها و لحاظ نتایج آسیبشناسی، با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.
نصیربیگی تاکید کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز مصمم است با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، کیفیت رویداد رسانه ای تبریزنگار را دوره به دوره ارتقا دهد.
وی با اشاره به دریافت بازخوردهای مثبت در طول ۲ دوره برگزاری رویداد رسانه ای تبریزنگار، فقر تولید محتوا در رسانههای محلی به رغم جمعیت بالای شاغلان در این رسانه ها و تعداد بالای رسانه های محلی فعال را مورد یادآوری قرار داد و متذکر شد: مرور آثار واصل شده به دبیرخانه تبریزنگار نشان میدهد این رویداد رسانهای قادر است به افزایش جریان تولید محتوا در رسانهها کمک کند ضمن اینکه بستری را فراهم کرده که نقدهای دارای منشاء اصلاح و سازندگی، به رشتۀ تحریر در آورده شود.
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز بر ضرورت تخصصی شدن حوزۀ فعالیتی خبرنگاران نیز تاکید و آمادگی سازمان متبوعش برای کمک به تحقق این مساله را اعلام کرد و یادآور شد: با تخصصی شدن فعالیت خبرنگاران، خروجی محتواهای تولید شده توسط آنان کیفی خواهد شد و محتواها از لحاظ کمی نیز ارتقا خواهد یافت.
پایان پیام/60027/س