اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رسانه‌ها مدیران را پاسخگو کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلاشهر تبریز گفت: رسانه‌ها باید زبان گویای مردم باشند و افکار عمومی را در رساندن مطالبات به مسؤولان، نمایندگی و مدیران را پاسخگو کنند.

رسانه‌ها مدیران را پاسخگو کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا احمدی امروز  در اختتامیۀ دومین رویداد رسانه‌ای تبریزنگار در جمع اهالی رسانه شهر، اظهار کرد: مقولۀ مشارکت آحاد مردم خصوصاً نخبگان فرهیخته در تعیین سرنوشت خودشان و در تصمیم‌گیری‌هایی که به زندگیشان مربوط است، از نظر کارشناسان محل تامل و توجه است.

وی افزود: برای شهرداری و شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز هم تحقق وفاق اجتماعی و افزایش مشارکت موثر مردمی، یک ضرورت و اولویت به حساب می آید.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز با بیان اینکه برای افزایش مشارکت مردم در ادارۀ امور شهر و تصمیم گیری های مدیریت شهری، بسترسازی، آگاهی‌دهی، فرهنگسازی و آموزش بهترین راه ها هستند، افزود: جایگاه رسانه‌ها در این فرهنگ‌سازی و نهایتاً جلب مشارکت مردمی، جایگاهی انکارناپذیر است و به رغم اینکه همۀ بخش ها در فرهنگسازی، سهم خود را دارند اما هیچ کدام به اندازۀ رسانه‌ها اثرگذار نیستند.

احمدی عنوان کرد: باید برای استفادۀ بیشتر از ظرفیت رسانه‌ها برای تقویت مشارکت مردم در ادارۀ امور شهر و ایجاد تفاهم بیشتر بین مردم و مدیران شهری، ساز و کاری تعیین و بسرعت عملیاتی شود، چرا که عقب‌ماندگی‌هایی در این خصوص داریم و باید گام‌های بزرگتری در این مسیر برداریم.

وی در تبیین انتظارات خود از رسانه‌ها نیز گفت: رسانه ها باید زبان گویای مردم باشند و افکار عمومی را در رساندن مطالبات به مسؤولان، نمایندگان و مدیران را پاسخگو کنند.

احمدی همچنین به طراحی و برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی و اجتماعی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و خانواده فرهنگی شهرداری تبریز در طول سال اشاره و اظهار کرد: به رغم کثرت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، اما ضرورت دارد این برنامه‌ها به شکلی موثر به سمع و نظر مردم برسند و نظرات ایشان هم برای بهبود کار در اختیار مدیران شهری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز ادامه دارد: انتظار می رود با وجود رسانه های وزین و دغدغه‌مندی، انگیزه، توان و تجاربی که از فعالان رسانه‌ای سراغ داریم، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، در راستای فرهنگ‌سازی و تقویت مشارکت عمومی بیش از گذشته در کانون توجه رسانه‌ها باشد.

وی با تمجید از همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در برگزاری رویداد رسانه‌ای تبریزنگار، به واصل شدن آثار فاخر رسانه‌ای به این رویداد رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: امیدواریم این رویداد با قدرت ادامه پیدا کند تا اهداف تعریف شده، تحقق یاید.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز از انتقاد رسانه‌ها با همراه داشتن «پیوست پیشنهادی» استقبال کرد و افزود: فعالان رسانه ای به عنوان ناظران بیرونی، مسائل شهر را به خوبی می‌بینند و می‌توانند به شکل انتقاد مطرح کنند اما این انتقادها زمانی اثرگذارتر می‌شود که حاوی پیشنهاد برای برون رفت از مشکلات مدنظر باشد و اگر نقد رسانه‌ها اینچنین باشد، به دیدۀ منت پذیرفته و آن را روی دیدگانمان قرار می دهیم.

پایان پیام/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول