به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا احمدی امروز در اختتامیۀ دومین رویداد رسانهای تبریزنگار در جمع اهالی رسانه شهر، اظهار کرد: مقولۀ مشارکت آحاد مردم خصوصاً نخبگان فرهیخته در تعیین سرنوشت خودشان و در تصمیمگیریهایی که به زندگیشان مربوط است، از نظر کارشناسان محل تامل و توجه است.
وی افزود: برای شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر تبریز هم تحقق وفاق اجتماعی و افزایش مشارکت موثر مردمی، یک ضرورت و اولویت به حساب می آید.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه برای افزایش مشارکت مردم در ادارۀ امور شهر و تصمیم گیری های مدیریت شهری، بسترسازی، آگاهیدهی، فرهنگسازی و آموزش بهترین راه ها هستند، افزود: جایگاه رسانهها در این فرهنگسازی و نهایتاً جلب مشارکت مردمی، جایگاهی انکارناپذیر است و به رغم اینکه همۀ بخش ها در فرهنگسازی، سهم خود را دارند اما هیچ کدام به اندازۀ رسانهها اثرگذار نیستند.
احمدی عنوان کرد: باید برای استفادۀ بیشتر از ظرفیت رسانهها برای تقویت مشارکت مردم در ادارۀ امور شهر و ایجاد تفاهم بیشتر بین مردم و مدیران شهری، ساز و کاری تعیین و بسرعت عملیاتی شود، چرا که عقبماندگیهایی در این خصوص داریم و باید گامهای بزرگتری در این مسیر برداریم.
وی در تبیین انتظارات خود از رسانهها نیز گفت: رسانه ها باید زبان گویای مردم باشند و افکار عمومی را در رساندن مطالبات به مسؤولان، نمایندگان و مدیران را پاسخگو کنند.
احمدی همچنین به طراحی و برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی و اجتماعی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و خانواده فرهنگی شهرداری تبریز در طول سال اشاره و اظهار کرد: به رغم کثرت برنامههای فرهنگی و اجتماعی، اما ضرورت دارد این برنامهها به شکلی موثر به سمع و نظر مردم برسند و نظرات ایشان هم برای بهبود کار در اختیار مدیران شهری قرار گیرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز ادامه دارد: انتظار می رود با وجود رسانه های وزین و دغدغهمندی، انگیزه، توان و تجاربی که از فعالان رسانهای سراغ داریم، برنامههای فرهنگی و اجتماعی، در راستای فرهنگسازی و تقویت مشارکت عمومی بیش از گذشته در کانون توجه رسانهها باشد.
وی با تمجید از همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در برگزاری رویداد رسانهای تبریزنگار، به واصل شدن آثار فاخر رسانهای به این رویداد رسانهای اشاره کرد و گفت: امیدواریم این رویداد با قدرت ادامه پیدا کند تا اهداف تعریف شده، تحقق یاید.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز از انتقاد رسانهها با همراه داشتن «پیوست پیشنهادی» استقبال کرد و افزود: فعالان رسانه ای به عنوان ناظران بیرونی، مسائل شهر را به خوبی میبینند و میتوانند به شکل انتقاد مطرح کنند اما این انتقادها زمانی اثرگذارتر میشود که حاوی پیشنهاد برای برون رفت از مشکلات مدنظر باشد و اگر نقد رسانهها اینچنین باشد، به دیدۀ منت پذیرفته و آن را روی دیدگانمان قرار می دهیم.
پایان پیام/60027/س