اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آزادی ۸ زندانی غیرعمد از زندان‌های خراسان‌شمالی

به مناسبت روز مادر و تولد حضرت زهرا، ۸ زندانی شامل ۲ زن و ۶ مرد با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان‌های خراسان‌شمالی آزاد شدند.

آزادی ۸ زندانی غیرعمد از زندان‌های خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی، اظهار کرد: مددجویان زندانی در مجموع ۵۶۴ میلیون تومان بدهی داشتند که در نتیجه گذشت شکات و محکوم لهم از ۳۰۰ میلیون تومان مطالبات خود، کمک های خیرین جمعا به میزان ۲۰۰ میلیون تومان و به‌علاوه پذیرش اعسار این محکومان به مبلغ ۶۴ میلیون تومان، شرایطی فراهم شد که هم اکنون این هشت نفر که شامل ۶ مرد و ۲ زن هستند از زندان آزاد شوند.

وی گفت: بیشتر زندانیان مرتکب جرائم غیرعمدی و یا دارای محکومیت‌های مالی استان به علت عجز از پرداخت دیات ناشی از تصادفات و حوادث کارگاهی و محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری و نیز به دلیل عدم استطاعت و ناتوانی مالی در  پرداخت مهریه و نفقه موضوع دعاوی خانوادگی در زندان به سر می برند.

مقام عالی قضایی استان از تمامی رسانه‌ها خواست با  فرهنگ سازی مناسب و تولید محتوای آموزشی تاثیرگذار و تعامل راهگشا و سازنده و  نیز همکاری و همراهی حداکثری با دستگاه قضایی، اداره کل زندانها و ستاد دیه استان این مجموعه ها را در مسیر اشاعه فرهنگ گذشت و بخشودگی و جلب مشارکت مردمی در راستای کمک به هم نوع و انجام کار خداپسندانه یاری کنند.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول