اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی: طی ۸ ماه ابتدایی سال جاری، ۱۶۰ زندانی مالی و جرائم غیرعمدی آزاد شدند

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: طی ۸ ماه ابتدایی سال جاری، ۱۶۰ زندانی مالی و جرائم غیرعمدی آزاد شدند که این موضوع افزایش ۳۳ درصدی تعداد زندانیان آزادشده را نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی: طی ۸ ماه ابتدایی سال جاری، ۱۶۰ زندانی مالی و جرائم غیرعمدی آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی در نشست ستاد دیه استان اظهار کرد: تعداد ۱۶۰ نفر مددجوی مرد و زن در خراسان‌شمالی مرتکب جرائم غیرعمدی و یا دارای محکومیت های مالی با بدهی بیش از ۸۶ میلیارد تومان بودند در نتیجه گذشت شکات، اعطاء تسهیلات بانکی، قبولی اعسار و کمک‌های خیرین و حمایت‌های مالی ستاد دیه استان طی سال جاری از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی گفت: میزان ۴۲ میلیارد تومان از مطالبات بخشیده شده و از طرفی مبلغی بیش از معادل ۶ و نیم میلیارد تومان نیز از طریق ستاد دیه استان و کمک‌های مالی افراد خیر و نیکوکار تأمین شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: همچنین با صدور حکم قضائی و پذیرش درخواست اعسار و متعاقباً تقسیط، معادل ۳۴ میلیارد تومان و همچنین با لحاظ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آورده خانواده‌های مددجویان و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی، موجبات رهایی این زندانیان از حبس فراهم شد.

مقام عالی قضایی استان بیان داشت: با این اتفاقات شاهد رشد ۱۹۶ درصدی میزان کمک‌ها و افزایش ۳۳ درصدی تعداد مددجویان آزاده شده طی ۸ ماهه سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته هستیم.

وی تصریح کرد: در ۸ ماه ابتدایی سال گذشته میزان کمک های جمع آوری شده جهت رهایی زندانیان مورد بحث، ۱۹ میلیارد و ۹۲۸ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۱۷ ریال و تعداد  مددجویان آزاد شده نیز ۱۱۱ نفر بود در حالیکه این رقم در مدت زمان مشابه در سال جاری به ۵۹ میلیارد و ۸ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۳۲ ریال و از طرفی تعداد مددجویان آزاد شده نیز به ۱۴۸ نفر افزایش یافت.

حجت الاسلام براتی‌زاده بیان داشت: از مجموع ۱۶۰ زندانی آزاد شده موضوع جرائم غیرعمد و محکومیت های مالی طی مدت زمان یاد شده، تعداد ۱۵۶ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند.

مقام عالی قضایی استان در پایان خاطرنشان کرد: تعداد ۱۲۰ نفر زندانی دیگر دارای محکومیت‌های مالی و مرتکب جرائم غیر عمد، با ۷۲ میلیارد تومان بدهی، همچنان منتظر دریافت کمک‌های مردمی از دست‌های پرمهر و عطوفت خیرین و نیکوکاران هستند.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول