اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

پارک علم و فناوری شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد

عملیات استقرار شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت در پارک علم و فناوری شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 13 دی ماه 1402 همزمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها سپهبد قاسم سلیمانی آغاز شد.

پارک علم و فناوری شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از  معاونت علمی ریاست جمهوری، حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت در پارک علم و فناوری شهید سلیمانی (شهر علم شهید سلیمانی) که با حضور بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت و محمدجواد صدرمهری، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد اظهار داشت: امتیاز دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه فناوری از مجموع امتیازات دانشگاه‌های دیگر بالاتر است و این مزیت باید حفظ شود.

وی با اشاره به امکانات این دانشگاه خاطرنشان کرد: ۱۸۰ قلم تجهیزات پیشرفته از جمله ربات جراحی نشان‌دهنده خودباوری دانشگاه علوم پزشکی تهران است. 

به گفته قناعتی، ۱۶۰ میلیارد از منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران به سمت پژوهش روانه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۱۰ هکتار برای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نظر گرفته شده که زمینه واگذاری ۱۰ هکتار دیگر نیز توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برای این پارک فراهم شده است. 

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در انتظار هستند که به صورت استارتاپ و شرکت نوپا در پارک علم و فناوری دانشگاه شروع به فعالیت کنند، ولی به علت کمبود فضا در پارک‌های علم و فناوری جذب کشورهای دیگر می‌شوند. 

قناعتی گفت: ۲۴ پروژه بزرگ ساختمانی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حال راه‌اندازی است که بیش از ۲۰ همت بودجه نیاز دارد و امیدواریم با همکاری سایر بخش‌ها روند، سرعت بیشتری بگیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول