اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

شهرستان اسلام‌آبادغرب شهر ظرفیت‌های بالقوه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید روح‌الله زمانی موسوی امام‌جمعه شهرستان اسلام‌آبادغرب امروز 9 دی‌ماه در مراسم خون‌صلح گفت: باید از ظرفیت‌های بالقوه اسلام‌آبادغرب نظیر بزرگان و ریش‌سفیدان در جهت حل مشکلات اجتماعی استفاده شود.

شهرستان اسلام‌آبادغرب شهر ظرفیت‌های بالقوه است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید روح‌الله زمانی موسوی امام‌جمعه شهرستان اسلام‌آبادغرب امروز 9 دی‌ماه در مراسم خون‌صلح که توسط انجمن صلح و سازش و خون صلح شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی، اظهار کرد: همستانی و هم‌زبانی باید به‌درستی انجام شود و افراد جامعه نباید نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت باشند.

وی افزود: در کنار مسائل مربوط به بحث خون صلح نیست مشکلات اجتماعی دیگری وجود دارد نظیر طلاق، ازدواج و وساطت در ازدواج، وساطت بین زوجین برای عدم طلاق و بسیاری از کارهای خوب دیگر که باید مردم پای‌کار بیایند و چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

امام‌جمعه شهرستان اسلام‌آبادغرب، اسلام‌آبادغرب را شهر ظرفیت‌ها دانست و گفت: باید از ظرفیت بزرگان استفاده کنیم اسلام‌آباد غرب شهری با پتانسیل و ظرفیت خوب است.

وی با اشاره به تحقق صلح کلی که در زمان وجود امام زمان(عج)، ادامه داد: باید درک کنیم که دوران صلح کلی اتفاق می‌افتد این‌ها صلح جزئی است صلح کل در زمان وجود امام زمان(عج) اتفاق خواهد افتاد.

*اصلاح ذات‌البین از مهم‌ترین مسائل اجتماعی در جهت اصلاح جامعه است.

در ادامه یزدان فلاحی معاونت حل اختلاف و توسعه صلح و سازش در استان کرمانشاه بابیان این‌که صلح و سازش در روایات و احادیث ما بسیار مورد تأکید بزرگان قرارگرفته است، تأکید کرد: به فرموده پیامبر اکرم(ص) اصلاح ذات البین و صلح و سازش برتر از همه‌روزه و نمازها است.

* یزدان فلاحی - معاونت حل اختلاف و توسعه صلح و سازش در استان کرمانشاه


وی گفت: بنا به روایات اهمیت ایجاد صلح و سازش آن‌قدر مهم است که اگر برای ایجاد صلح و سازش مرتکب دروغ شدیم ایرادی ندارد و بعضی‌اوقات بابیان زیبای یک مسئله در اصلاح ذات‌البین باعث صلح و سازش و باعث خوابانده شدن یک فتنه و مصیبتی خواهیم شد.

فلاحی تصریح کرد: ارزش کار سفیران صلح فوق‌العاده بالاتر است و در نزد خداوند اجروقرب خواهند داشت.

وی بابیان این‌که نهادهای میانجی‌گری و داوری در حال شکل گرفتن است گفت: در آینده نزدیک شورای حل اختلاف به سمت داوری و میانجی‌گری خواهد رفت.

*محمدامین نوربخش - معاونت سفیران صلح در کشور


در ادامه محمدامین نوربخش معاونت سفیران صلح در کشور مطرح کرد: ما امروز به همت بزرگان و سفیران صلح شاهد اتفاقی نیکو هستیم و این اتفاق در شهرهای دیگر شاید به‌ندرت اتفاق‌ افتد.

وی اذعان داشت: گذشت کار هرکسی نیست انسانی گذشت می‌کند که یک معامله باخدا انجام دهد.

پایان پیام/ و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول