اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مردم قم در کمک‌رسانی به نیازمندان پیشگام هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به این‌که نهادهای مردمی متولی امر خیر و احسان در جامعه هستند گفت: مردم قم در مددرسانی به مددجویان پیشگام هستند.

مردم قم در کمک‌رسانی به نیازمندان پیشگام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حبیب‌الله آسوده در آیین تجلیل از تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه استان قم که ظهر امروز در سالن اجلاس مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: کشور ما مردم پایه و انقلاب ما مردم‌محور است و مردم هدایت‌گر و راهبر نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند و پیشرفت‌های نظام مدیون تلاش‌های مردم است.

وی ادامه داد: هرجا مردم در کنار هم بوده‌اند و با ندای ولایت حرکت کرده‌اند، در همه زمینه‌ها پیشرفت و توسعه کشور مشاهده شده است.

آسوده بابیان اینکه حوزه خیر و احسان، بخشی از جورچین نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن خیر، نیکوکاری، محبت و عاطفه آن‌هم بر مدار خدا انجام شود دارای سلامت و همبستگی اجتماعی و دینی هست؛ اگر می‌خواهیم جامعه ما دینی، ارزشی و اسلامی باشد تمام مردم خیر و احسان را باید ساری و جاری کنند.

وی با اشاره به این‌که نهادهای مردمی متولی امر خیر و احسان در جامعه هستند ابراز کرد: این گروه‌ها برخاسته از بطن مردم هستند که بدون توجه به ساختار سخت اداری فعالیت خود را دسته‌‌جمعی و دلی پیش می‌برند تا به مظلومان و محرومان کمک کنند.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، با بیان اینکه مسئله مسکن، تحصیل و درمان قابل‌حل هستند عنوان کرد: کمیته امداد در حوزه خیر و احسان وظیفه راهبردی دارد و دولت هم وظیفه دارد بستر امدادرسانی نهادهای مردمی به مددجویان را تسهیل کند.

وی بابیان اینکه این برنامه دو هدف محوری داشته است خاطرنشان کرد:  اگر کارآفرینان در جامعه نبودند و دل به تولید نمی‌دادند، وظیفه نظام و حکومت بود که این کمبود را جبران کند و اشتغال‌آفرینی کند، اولین هدف برگزاری این برنامه تقدیر از  این عزیزان است؛ قشری که تقدیر از ایشان برای دولت واجب است، مؤسسات خیریه هستند که اگر این حمایت از طرف آن‌ها صورت نمی‌گرفت وظیفه نظام و دولت پر کردن جای خالی این عزیزان بود لذا دولت و نظام همواره از این عزیزان تقدیر و تشکر ویژه‌ای به عمل می‌آورد.

آسوده هدف دوم را عهد و میثاق برای از بین بردن فقر در جامعه عنوان کرد و گفت: باید عهدی ببندیم تا دانش‌آموزی به علت مشکل اقتصادی ترک تحصیل نکند؛ همچنین مبحث ازدواج که از تأکیدات مقام معظم رهبری هم هست از مهم‌ترین مباحثی است که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: چهارمین مبحث تأمین سرپناه است که اهتمام ویژه‌ای را می‌طلبد و برای تحقق این امر گفتمان‌سازی نیز است تا مشکلات این حوزه نیز برطرف شود.

وی پنجمین عهد را که باید به آن پرداخته شود، توانمندسازی اقتصاد خانواده‌ها خواند و گفت: اهتمام به رونق تولید و ارزش‌آفرینی توسط مردم موضوع مهمی است که می‌تواند نقش مهمی را در مددرسانی ایفا کند.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، پرداختن به مسئله درمان و سلامت را ششمین عهد دانست و گفت: جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اهتمام به مسئله درمان و سلامت روانی خانواده‌ها از مهم‌ترین مباحثی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و نیز تکریم پیشکسوت‌ها و سالمندان نیز مهم است که وظیفه تبیین این امر هم از وظایف گروه‌های خیریه و احسانی است.

وی به دستاوردهای کمیته امداد در قم اشاره کرد و گفت: امروز وقتی آمارها را نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که مردم قم در کمک به نیازمندان پیشگام هستند.

پایان پیام/ ۷۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول