اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رشد 46 درصدی صادرات از گمرکات گلستان

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: در 9 ماهه امسال 397 میلیون و 297 هزار کیلوگرم کالا به ارزش 231 میلیون و 429 هزار دلار از گمرکات گلستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 46 درصد افزایش داشته است.

رشد 46 درصدی صادرات از گمرکات گلستان

شهریار شهریاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: در 9 ماهه امسال 397 میلیون و 297 هزار کیلوگرم کالا به ارزش 231 میلیون و 429 هزار دلار از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 46 درصد و از نظر ارزش دلاری 41 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان افزود: در این مدت پلی استایرن، تخم‌مرغ، پنیر، لوله‌ها و پروفیل، ید، خوراک آماده آبزیان، خرما، پسته فندقی، نئوپان و میله‌های آهنی مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین کشورهای هدف صادراتی استان هم به ترتیب ارزش دلاری شامل ترکمنستان، قزاقستان، عراق، پاکستان، ازبکستان، بلغارستان، رومانی، فدراسیون روسیه، ارمنستان، افغانستان، قرقیزستان، لهستان، ترکیه، تاجیکستان، گرجستان، هند، آذربایجان، قطر، امارات متحده عربی، یونان، قبرس، بحرین، عمان، بلاروس و کویت بوده است.

شهریاری بیان کرد: همچنین در 9 ماهه امسال 58 میلیون و 365 هزار کیلوگرم کالا به ارزش 115 میلیون و 533 هزار دلار از گمرک مرزی اینچه برون وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 186 درصد و از نظر ارزشی 197 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت که در مدت مشابه سال قبل 20 میلیون و 389 هزار کیلوگرم کالا به ارزش 38 میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شده بود.

وی عمده کالاهای وارداتی را شامل روغن خام سویا، استرین، فوتس اویل، بخشی از خط تولید پلیمراسیون، دیزل ژنراتور، سدیم سولفات، دیبرومو،  الیاف پنبه و پارچه اعلام کرد.

شهریاری عنوان کرد که این کالاها از کشورهای همچون چین، ترکیه، ترکمنستان، انگلستان، قزاقستان، هند، اسپانیا، فدراسیون روسیه، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، لهستان، بلژیک، تاجیکستان، امارات متحده عربی، ویتنام، فرانسه، تیمور، تایوان، پاکستان، کنیا، عراق، استرالیا، دانمارک و سوئد وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه ترانزیت خارجی هم در 9 ماهه نخست سال جاری هزار و 997 اظهارنامه به وزن 40 میلیون و 911 کیلوگرم کالا به ارزش دلاری 227 میلیون و 785 هزار دلار از گمرکات مرزی اینچه برون، ترانزیت شده که این آمار نسبت مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 33 درصد و از نظر ارزش دلاری 42 و از نظر تعداد هم 58 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان تصریح کرد که طی این مدت، درآمد وصولی این گمرک مبلغ 359 میلیارد و 547 میلیون تومان بوده که نسبت به سال قبل 184 درصد افزایش داشته است.

پایان پیام/۸۳۰۲۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول