اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رشد 40 درصدی صادرات از گمرکات گلستان

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: در هفت ماهه امسال 308 میلیون و 117 هزار کیلوگرم کالا به ارزش 169 میلیون و 528 هزار دلار از گمرکات گلستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری 40 درصد افزایش داشته است.

رشد 40 درصدی صادرات از گمرکات گلستان

شهریار شهریاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: در هفت ماهه امسال 308 میلیون و 117 هزار کیلوگرم کالا به ارزش 169 میلیون و 528 هزار دلار از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 54 درصد و از نظر ارزش دلاری 40 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان افزود: در این مدت پلی استایرن، تخم‌مرغ، پنیر، لوله‌ها و پروفیل، خوراک آماده آبزیان، نئوپان، ید، طاقه نایلون، ورق آهن، کامپاند پلی اتیلن مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین کشورهای هدف صادراتی استان هم به ترتیب ارزش دلاری شامل ترکمنستان، عراق، قزاقستان، پاکستان، ازبکستان، بلغارستان، رومانی، فدراسیون روسیه، ارمنستان، افغانستان، قرقیزستان، ترکیه، لهستان، تاجیکستان، گرجستان، هند، آذربایجان، امارات متحده عربی، یونان، قطر و قبرس بوده است.

شهریاری بیان کرد: همچنین در هفت ماهه امسال 43 میلیون و 177 هزار کیلوگرم کالا به ارزش 89 میلیون و 955 هزار دلار از گمرک مرزی اینچه برون وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 188 درصد و از نظر ارزشی 202 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت که در مدت مشابه سال قبل 15 میلیون و 177 هزار کیلوگرم کالا به ارزش 29 میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شده بود.

وی عمده کالاهای وارداتی را شامل روغن خام سویا، فوتس اویل، بخشی از خط تولید پلیمراسیون، سدیم سولفات،، دیزل ژنراتور، پارچه، سایر اتر الکل‌ها، تجهیزات کامل گلخانه و پارچه متقال اعلام کرد.

شهریاری عنوان کرد که این کالاها از کشورهای همچون چین، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، انگلستان، هند، اسپانیا، ازبکستان، ایتالیا، فدراسیون روسیه، تاجیکستان، آلمان، امارات متحده عربی، فرانسه، ویتنام، تایوان، پاکستان، عراق، استرالیا و دانمارک وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه ترانزیت خارجی هم درهفت ماهه نخست سال جاری هزار و 626 اظهارنامه به وزن 32 میلیون و 77 کیلوگرم کالا به ارزش دلاری 192 میلیون و 319 هزار دلار از گمرکات مرزی اینچه برون، ترانزیت شده که این آمار نسبت مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 64 درصد و از نظر ارزش دلاری 106 و از نظر تعداد هم 106 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان تصریح کرد که طی این مدت، درآمد وصولی این گمرک مبلغ 266 میلیارد و 911 میلیون تومان بوده که نسبت به سال قبل 191 درصد افزایش داشته است.

پایان پیام/۸۳۰۲۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول