اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

معاون وزارت صمت: دی ماه قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا امضا می‌شود

معاون صنایع و ماشین آلات وزارت صمت گفت: در حوزه تفاهم نامه با کشورهای همسایه، تنها 350 میلیارد دلار ظرفیت کشورهای اوراسیا است که در دی ماه قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا امضا خواهد شد.

معاون وزارت صمت: دی ماه قرارداد  تجارت آزاد با اوراسیا  امضا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، موسوی عصر امروز در آیین افتتاح اولین دستگاه بیل هیدرولیکی ۷۵ تن در کشور
اظهار کرد: امروز بسیاری از تجهیزات و بخش عمده‌ای از فرایندهای مربوط به حوزه نفت و گاز کشور در داخل تامین و اجرا می‌شود که این‌ها حاصل زحمات کارگران و اراده خداوند است.
وی با اشاره به ساخت بیل هیدرولیکی 75 تنی بیان کرد: این اتفاق بزرگ حاصل تقسیم کار ملی است و حاصل حمایت‌ها و تاکیدات رئیس جمهور است که نگاه ویژه‌ای به تولید داخل دارد.

معاون صنایع و ماشین آلات وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد:  در دولت یک ریل گذاری و تفاهم‌نامه‌ها بسیار خوب در حوزه صادرات انجام شده است.

موسوی بیان کرد: شرکت هپکو 2 هزار و 800 دستگاه را خواهد ساخت، در ریل‌گذاری صادراتی و توسعه را رقم خواهد زد، در حوزه تفاهم نامه با کشورهای همسایه، تنها 350 میلیارد دلار ظرفیت کشورهای اوراسیا است که در دی ماه قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا را امضا خواهد شد.

موسوی گفت: در حوزه تولید ماشین آلات در مرداد ماه ۱۸ درصد رشد رقم خورده است.

شرکت هپکو بعد ۱۵ سال به سود دهی رسید

 مدیرعامل هلدینگ هپکو نیز طی سخنانی گفت: امروز هپکو علیرغم اینکه از دوران بحرانی خود عبور کرده، اما هنوز تصویر خوبی را در ذهن مردم ندارد.

قربانی افزود: هپکو زنده است، امروز شرکت هپکو بعد ۱۵ سال به سود دهی رسیده، در درآمد، تولید و سوددهی سود داشته است و از تمام مسائل بحرانی خارج شده و یک ریال بدهی ندارد.

وی تصریح کرد: تمام تعهدات مشتریان در زمان مقرر تحویل شده، در حال حاضر مشکل هپکو واردات است، آسیبی که وجود دارد این است که توان تولید هپکو را بر اساس آخرین آمار می‌سنجند.

مدیرعامل هلدینگ هپکو گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار میلیارد تومان قرار داد داریم و در انتظار مصوبه سازمان مدیریت و بودجه هستیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول