اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تولید محصولات غذایی در سال ۱۴۱۰ به ۱۴۱ میلیون تن می‌رسد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای تحقق اهداف حوزه مهم امنیت غذایی مقرر شده است تا سال ۱۴۱۰ به تولید حدود ۱۴۱ میلیون تن غذا دست پیدا کنیم.

تولید محصولات غذایی در سال ۱۴۱۰ به ۱۴۱ میلیون تن می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر و رییس سازمان تات، امروز در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، با بیان اینکه در حوزه امنیت غذایی هدف‌گذاری‌های که شده در افق سال ۱۴۱۰ باید ۱۴۱ میلیون تن تولید غذا باشد، گفت: در افق سال ۱۴۳۰ باید ۱۸۰ میلیون تن غذا تولید شود که در سند امنیت غذایی دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط موجود ۱۲۵تن تولید غذا است، افزود: مهم‌ترین راهبرد افزایش بهره‌بری از بعد کمی و کیفی است.

نکویی در خصوص یکی از چالش‌ها، گفت: افزایش ضایعات یکی از چالش‌ها در این حوزه است که حدود ۳۰درصد ضایعات در بخش کشاورزی داریم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راهبردها، کاربرد فناوری نوین به ویژه فناوری هسته‌ای است.

نکویی با بیان اینکه حدود پنجا و هشت سال از کاربرد فناوری هسته‌ای در بخش کشاورزی می‌گذرد، بیان کرد: اما در کشور آنطور که باید مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: در دوره‌های مختلف ۶۷ پروژه به اجرا در آمده که مهم‌ترین حوزه که در ۲سال اخیر کاربردی‌تر شده در دولت سیزدهم است.

این مقام مسوُول افزود: باتوجه به تنوع کاربرد فناوری هسته‌ای در فرآیند به نژادی، اصلاح دام و افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی، مبارزه با آفات و بیماری‌ها اگر فرآیند وارد بخش کشاورزی شود حداقل هدفی که در افق سال ۱۴۱۱ مد نظر است که تولیدات را به ۱۴۱ میلیون تن برسانیم قطعا محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه  در بعضی از محصولاتی با مشارکت انرژی اتمی شاهد افزایش محصولات بودیم، گفت: متاسفانه یکی از چالش‌های عمده نگهداری محصولات پس از برداشت است.

نکویی ادامه داد: بیشترین کاربرد انرژی اتمی در ماندگاری محصولات است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول