اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تأکید وزیر علوم به انجام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در کنار تلاش علمی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها گفت: بنده به عنوان یک دانشجوی قدیمی به شما دانش‌آموختگان توصیه می‌کنم کسی که می‌خواهد در ایران و هر جای دنیا اثربخش باشد، باید علاوه بر فعالیت‌های علمی، فعالیت‌های فرهنگی هم داشته باشد.

تأکید وزیر علوم به انجام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در کنار تلاش علمی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، یاد و خاطره شهدای انقلاب دوران دفاع مقدس، شهدای حرم و حریم و شهدای سلامت کشور در دوران شیوع کرونا و شهدای امنیت کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرامی دانست.

وی افزود: برگزاری این مراسم کار بسیار ارزشمندی است که نشان می‌دهد فرزندان شاهد و ایثارگر همچون پدرانشان پرتلاش هستند و نهایت تلاش‌شان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنند تا افتخارآفرین باشند. بنده افتخار داشتم در دوران دفاع مقدس به رزمندگان و شهیدانی هم‌نشین و همرزم باشم. واقعا آنهایی که به شهادت رسیدند، واقعا معلم بودند و وقتی در سنگر و چادر و رزم‌هایی که در کنار این افراد بودیم، گفتار و کردارشان با سایرین متفاوت بود، به‌طوری‌که خلوص و صداقت در آنها نهادینه شده بود.

زلفی گل گفت: شما دانش آموختگان و ما که با این افراد هم‌صحبت بوده‌ایم وظیفه‌مان سنگین‌تر از سایر اقشار و اصناف جامعه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: حس کردن فرهنگ ایثار و شهادت کار سختی است. شما خانواده شاهد و ایثارگر باید با تلاش و پشتکار هم سرآمد علمی باشید و تلاش کنید تا سرآمد فرهنگی هم باشید.

وی افزود: بنده به عنوان یک دانشجوی قدیمی به شما دانش‌آموختگان توصیه می‌کنم کسی که می‌خواهد در ایران و هر جای دنیا اثربخش باشد، باید علاوه بر فعالیت‌های علمی، فعالیت‌های فرهنگی هم داشته باشد.

زلفی گل اضافه کرد: در دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی، تشکل‌های دانشجویی، کانون صنفی و بخش‌های مختلفی وجود دارد که دانشجویان باید با توجه به علاقه‌ای که دارند در این مجامع حضور پیدا کرده و کسب تجربه کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سامانه سرنما اشاره کرد و گفت: در این دوره وزارت علوم این سامانه توسط معاونت فرهنگی وزارت علوم طراحی شده و تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در این سامانه ثبت می‌شود و یک کارنامه فرهنگی برای دانشجویان ارائه می‌شود. یکی از این مزیت‌های سامانه این است که زمانی که فردی فارغ‌التحصیل می‌شود و برای استخدام به شرکت یا جایی مراجعه می‌کند،  علاوه بر ارائه کارنامه علمی، می‌تواند یک کارنامه فرهنگی نیز ارائه کند.

وی افزود: هر انسانی باید روان‌شناسی خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بداند، یعنی نقاط قوت و ضعف‌اش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بداند که این کار سختی نیست.

زلفی‌ گل اضافه کرد: خداوند بزرگ علم و امنیت مطلق است. از خداوند چیزهای کم نخواهیم. سعی کنیم اهداف و آرزوهای بزرگی داشته باشیم. زمانی که اهداف بزرگ باشند قطعا تلاش بیشتری نیز نیاز دارند. شک نداشته باشید انسانی که هدف متعالی داشته باشد و به خداوند وصل باشد، با تلاش‌های صادقانه‌ای که انجام می‌دهد، خداوند کمکش می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به دانشجویان گفت: شما وارث فرهنگ ایثار و شهادت هستید. از شما انتظار بیشتری می‌رود. شما باید نیروی جاذبه‌تان خیلی بیشتر باشد و معرفت، اخلاق و ادب در شما خیلی بیشتر باشد و در هر مکانی که قرار می‌گیرید باید به مرجع امن تبدیل شوید.

وی به دانشجویان توصیه کرد: زمانی که درس می‌خوانید سعی می‌کنید کلاه سر خودتان نگذارید و هر جا مفهومی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوجه نشدید، روی این مفاهیم بیشتر متمرکز شوید، لذا هر جا مطلب مهمی که بسیار سخت می‌شود، نقطه برتری و امتیاز برتری به شما می‌دهد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول