اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

برنامه‌ریزی برای اشتغال دانش‌آموختگان ممتاز شاهد و ایثارگر

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت عتف از برنامه‌ریزی برای اشتغال دانش‌آموختگان ممتاز شاهد و ایثارگر خبر داد.

برنامه‌ریزی برای اشتغال دانش‌آموختگان ممتاز شاهد و ایثارگر

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نخستین مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی صبح امروز با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

در این مراسم سید فردین تقی‌زاده مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت عتف گفت: در عمر وزارت علوم، این اولین بار است که دانش‌آموختگان شاهد ایثارگر سراسر کشور مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی افزود: رئیس سازمان امور دانشجویان تأکید بر توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر دارند که یکی از راهبردهای توانمندسازی این عزیزان است و دستور دادند در تمام حوزه‌ها طرح و برنامه‌هایی تدوین شود.

تقی‌زاده به برنامه‌های سازمان امور دانشجویان در این سال‌ها اشاره کرد و گفت: طرح ملی ضیافت ایثار در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. همچنین المپیاد فرهنگی و ورزشی شاهد ایثارگر بعد از وقفه‌ای ۱۰ ساله مجددا در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برگزار شد و به دلیل اینکه تنوع المپیاد ورزشی زیاد است، قرار است این المپیادها هر دو سال یکبار برگزار شود.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر به یکی دیگر از برنامه‌هایی در سازمان امور دانشجویان تدوین شده اشاره کرد و گفت: جشنواره قرآن فرهنگی ـ‌ هنری شهید آوینی به میزبانی دانشگاه هنر برگزار شد و تفاهم‌نامه‌هایی که پیگیری می‌شود، دومین جشنواره نیز امسال برگزار می‌شود که این جشنواره ویژه تمام دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

وی به جایزه سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: این جایزه سال قبل به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد و دومین جایزه ملی امسال در بهمن ماه به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

تقی‌زاده افزود: رئیس سازمان امور دانشجویان به بحث مهارت تأکید دارند که این برنامه سال آینده برگزار شود، کلید این کار زده شده و جلساتی با بنیاد ملی نخبگان و سازمان ثبت که در حوزه مالکیت فکری و معنوی فعال هستند، شروع خواهیم کرد.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: برنامه‌های شاهد ایثارگر سازمان امور دانشجویان در صورتی حمایت می‌شود که هیچ بودجه‌ای تحت عنوان شاهد و ایثارگر نبوده است.

وی ادامه داد: فارغ‌التحصیلانی که امروز تجلیل می‌شوند جزء ۱۰ درصد اول ورودی هستند یا دارای معدل بالای ۱۷ که اگر این فارغ‌التحصیلان یکی از این دو مورد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارا باشند، می‌توانستند جزء این گروه قرار بگیرند.

تقی‌زاده افزود: اسامی این فارغ‌التحصیلان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار بنیاد شهید قرار می‌دهیم تا در اولویت استخدام باشند، اگر قرار است فردی استخدام شود چه بهتر که اولویت با این دانش‌آموختگان باشد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول