اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

64 هزار مینابی در پویش ملی سلامت غربالگری شدند

رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان میناب گفت: در پویش ملی سلامت که از15 آبان شروع و تا 15 دی ماه ادامه دارد 64 هزار مینابی برای سنجش بیماری فشار خون و دیابت غربالگری شدند.

64 هزار مینابی در پویش ملی سلامت غربالگری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، عبدالعظیم احمدپور مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون برگزاری پویش ملی سلامت  با هدف غربالگری  بیماری فشار خون  و دیابت اظهار داشت: هدف از این پویش  شناسایی زود هنگام افراد مبتلا با این دو بیماری  است ، و از آنجایی که بسیاری از مردم جامعه درجریان بیماری خود نیستند تصمیم بر این شده است تا این پویش در سراسر کشور اجرا شود.

وی افزود: این بیماری ها غیر واگیر هستند  و می تواند در بیمار مشکل ویا ایجاد عوارض ناشی از آن کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان میناب گفت:  بیماری فشارخون و  دیابت  درجامعه با توجه به متغیر بودن  سبک زندگی مردم سبب شده است تا شانس ابتلا با این بیماری ها در جامعه افزایش پیدا کند.

احمد پور عنوان کرد: این پویش  در جمعیت ۱۸ سال به بالا از ۲۰ آبان ماه شروع و برای شناسایی جمعیت هدف ابتلا به این دو بیماری تا پانزدهم دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در شهرستان میناب تا کنون ۶۴ هزار نفر در این پویش شرکت کرده اند اظهار داشت : جمعیت هدف در شهرستان میناب ۱۸۳ هزار نفر است و با توجه به زمان اندک تا پایان این پویش  انتظار است تا مردم برای سلامت خود به این پویش بپیوندند تا غربالگری آنها انجام شود.

احمد پور خاطر نشان کرد: مراکز بهداشتی و درمانی  در شهرها و روستاهای و برای اجرای این پویش آماده هستند و تیم های مختلفی را در مکانهای پر تردد اعزام می کنیم تا بتوان در این پویش سلامت مردم را  از نظر فشار خون و دیابت  بررسی کنیم.

استقرار در 5شنبه بازار میناب

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب گفت: در روز پنجشنبه تیمی را به محل پنحشنبه بازار میناب که یکی از مکانهای پرجمعیت و پر تردد شهرستان است اعزام می کنیم تا بتوان در این پویش فشار خون  و دیابت مردم را ارزیابی و سنجش شود.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ درمانگاه شهری و روستایی و ۱۱۶ خانه بهداشت تیم ثابت برای اجرای این پویش وجود دارد تصریح کرد: تا کنون از جمعیت ارزیابی شده  دو درصد مشکوک به فشار خون بالا و یک درصد مشکوک به دیابت ثبت شده است.

نظارت بر درمان در مطب های شخصی جدی تر می شود

رییس  شبکه بهداشت ودرمان شهرستان میناب در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص نبود نظارت در مطب های شخصی در میناب اظهار داشت: فعالیت نظارت بر درمان در شهرستان به دو قسمت تقسیم شده است ، که قسمت اول آن اقدامات و سرکشی های روتین که طبق برنامه های ما انجام می شود صورت می گیرد و بخش دوم آن هم رسیدگی به شکایات مردمی است.

وی افزود: هر اقدامی که در مطب برای بیماران انجام می شود تعرفه دارد ،ضمن آنکه به همه همکاران گفته شده است که باید تعرفه های خصوصی و درمانی را در معرض دید مردم قرار گیرد.

احمدپور گفت : دریافت هر مبلغ اضافه در مطب ها از بیماران تخلف محسوب می شود که در صورت ثبت شکایت به این موضوع رسیدگی می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب گفت : تلاش می شود تا با تقویت و افزایش نیروی انسانی نظارتهای خود را بر مطب ها و کلینیک های خصوصی بیشتر کنیم.

فوت شخص جوان از منطقه هشتبندی به دلیل نبود آمبولانس  در مرکز نبوده است

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب در پاسخ به بخش دیگر سوال خبرنگار فارس در خصوص وقایع اتفاق افتاده در هشتبندی میناب گفت: اتفاقی که در رسانه ها مبنی بر فوت شخص جوان که در شب های گذشته در این منطقه به وقوع پیوسته است ، باید گفت که حوزه هشتبندی خالی از آمبولانس نبوده است که این موضوع خانواده بیمار هم در جریان هستند.

وی بیان داشت: در برخی از رسانه ها از «واژه هشتبندی آمبولانس ندارد» صحبت شده است که این موضوع صحت ندارد و بهتر بود که  به جای استفاده از کلمه نبود از کلمه کمبود استفاده می شد.

احمدپورعنوان کرد: در شب حادثه در پایگاه اورژانش ۱۱۵ آمبولانس وجود داشته است که با این مرکز برای اعزام آمبولانس تماس بر قرار شده است و آمبولانس به محل اعزام شده بود اما خانواده فرد حادثه دیده با ماشین شخصی بیمار خود را به مرکز شهر هشتبندی برده بوده است.

وی  خاطر نشان کرد: بیمار باسطح هوشیاری پائین توسط همان آمبولانس به بیمارستان ابوالفضل میناب انتقال داده  شده که با توجه به وخامت حال بیمار، این بیمار فوت می شود.

احمدپور گفت: موضوع نبود با کمبود آمبولانس دو بحث متفاوت است ، که در برخی از مواقع آمبولانس های ما برای حل نقص فنی آنها نیاز به تعمیر دارند که برای جلوگیری از کمبود آمبولانس از مراکز دیگر جایگزین می شود تا مشکل آمبولانس با نقص فنی حل شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول