اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آغاز طرح نظارت بر بازار شب یلدا استان البرز

سرپرست استاندارد استان البرز گفت: طرح نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش در مراکز خرید، فروشگاه‌ها و میادین میوه و تره بار استان به مناسبت شب یلدا آغاز شد.

آغاز طرح نظارت بر بازار شب یلدا  استان البرز

محمد آئینی، سرپرست استاندارد استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: با توجه به نزدیک بودن طولانی ترین شب سال در کشور (شب یلدا) و نیز افزایش سطح مبادلات تجاری در بازار به ویژه بازار مواد غذایی، طرح تشدید نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش مورد استفاده اصناف آغاز شد.

وی، هدف از اجرای این طرح را صیانت از حقوق آحاد جامعه در نظام تولید، توزیع و عرضه ذکر کرد.

این مقام‌ مسؤول ادامه داد:در اجرای این طرح بازدیدهای میدانی مستمر از سوی اداره کل استاندارد و همراهی بازرسان مرکز ملی اندازه شناسی در استان انجام می گیرد.

وی اظهار کرد: گزارش‌ها و شکایات مردمی در خصوص کم فروشی و گرانفروشی بررسی خواهد شد که در این بازه زمانی، نظارت بر وسایل سنجش و توزین مراکز فروشگاه های بزرگ، صنوف شیرینی و قنادی، آجیل و خشکبار، میوه و تره بار و فروشگاه های پروتئینی در اولویت قرار دارد.

سرپرست استاندارد استان البرز به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید، به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه و از مراجعه به مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است، خودداری کنند.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به آزمون چهار هزار و نهصد و چهل هشت ترازوی مورد استفاده در اصناف استان، تحت نظارت و آزمون قرار گرفته که صحت عملکرد بیش از ۹۹.۵ درصد ترازوها مورد تایید استاندارد است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول