اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

معاون بنیاد شهید: گروه‌های جهادی ایثارگری در بنیاد شهید و امور ایثارگران سازماندهی می‌شوند

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید ضمن تاکید بر اقدامات فرهنگی و جهادی خانه‌های ایثار گفت: گروه‌های جهادی ایثارگری برای توسعه خدمات به خانواده شهداء و ایثارگران سازماندهی می‌شوند.

معاون بنیاد شهید: گروه‌های جهادی ایثارگری در بنیاد شهید و امور ایثارگران سازماندهی می‌شوند

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بندرعباس، اظهار داشت: ایثارگری در مفهوم کلی یعنی ترجیح دیگران بر خود و شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران ما نشان دادند، در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در دفاع از حرم اهل بیت(ع)، حاضر هستند از خون و سلامتی خود بگذرند تا مردم در آسایش و امنیت زندگی کنند.

وی، یکی از سیاست های دولت سیزدهم مردمی سازی فعالیت های  دستگاه ها اعلام شده است و  افزود: بنا بر این سیاست بنیاد شهید و ایثارگران یک معاونت با عنوان مددکاری و مشارکت مردمی تشکیل داده است و زیر مجموعه آن اداره کل تشکل ها با مشارکت مردمی که هم اکنون در حال ساماندهی و جمع آوری آمار از گروه های جهادی است.

 

محمود پاکدل بیان کرد: از روز گذشته در استان هرمزگان و شهر بندرعباس گروه های جهادی پزشکی با تخصص های مختلف حضور یافته اند و خدماتی که در اختیار دارند را به مردم هرمزگان و شهر بندرعباس ارائه می دهند و این حرکت ادامه خواهد داشت.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید افزود: از گروه های جهادی مانند گروه های اهدای عضو در زمینه مسکن و تعمیر ایثارگران و در دیگر حوزه ها مانند آزادی زندانیان را شناسایی و تجلیل کردیم  و تا پایان سال تعداد گروه های بیشتری را بسیج کنیم که به کمک دولت باشد و فعالیت های جهادی که با اخلاص باشد اثر بهتری را در جامعه خواهد گذاشت.

وی اظهار کرد: با مدد از شهدا که خون پاک خود را برای این نظام تقدیم کردند،
ساماندهی این گروه ها  که در اقصا نقاط کشور مشغول به  ارائه خدمات به مردم باشند و در همه صحنه ها حضور فعال دارند.

محمود پاکدل اظهار کرد: آن چیزی که امروز باعث شده است کشور بیش از ۴۰ سال در برابر تحریم ها مقاومت و تاب آوری داشته باشد همین کار های مردمی بوده است و هر جا حضور مردم در صحنه پر شور بوده دشمن شکست خورده است و در صحنه های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی سرافراز و پیروز بوده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید ادامه داد: امسال اولین سال است که بنیاد شهید برنامه ریزی این کار را در دستور خود قرار و راه اندازی کرده است و اولویت ما شبکه های مدد کاری که در حال شکل گیری است و ۱۵ هزار نفر معتمد معین در اجرای طرح و تکریم از خانواده های شهدا تلاش کردند را شناسایی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا «خانه های فرهنگ و ایثار و شهادت را در محله ها » در سراسر  شهر های کشور با محوریت مساجد و در بستر امور فرهنگی انجام خواهد شد و نمونه آن در شهر تهران در حال مذاکرات با شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران هستیم.

محمود پاکدل در ادامه گفت: مناطقی در تهران شناسایی شده و به دنبال اخذ مجوز هستیم که این خانه ها مروج فرهنگ باشند و اولویت های آنها فرهنگی باشد و در همین راستا در اربعین موکب داران زیادی را چه در داخل و خارج کشور عراق خدمات خوبی را به زوار امام حسین علیه السلام ارائه دادند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید تشریح کرد: در اربعین مترجمانی را از جامعه ایثارگری به کار گیری کردیم که هدف شهدا و نظام جمهوری اسلامی در مبارزات با طاغوت برای زوار سایر کشورها ترجمه کردند و گروه های پزشکی و سایر گروه ها در این مواکب مستقر بودند و کارهای  فرهنگی و پزشکی ارائه دادند.

 

 

وی توضیح داد: اولویت ما ترویج  و توسعه فرهنگ شهادت در جامعه و بعد از آن ارائه خدمات پزشکی به جامعه هدف آغاز شده است.

محمود پاکدل تصریح کرد: ۱۱ هزار نفر از ایثارگران فاقد حقوق و درآمد  در رگه های پایین جامعه را شناسایی کردیم و بصورت ماهانه مبالغی را به آنها پرداخت می کنیم و در گروه های جهادی به سمت این هدف می رویم که ایثارگران در قالب گروه های جهادی به سایر مردم خدمات ارائه دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول